Gábor szezonja kritikán aluli volt. Egy-egy rövid felvillanást leszámítva soha nem volt képes jó eredményre, a szenvedéseiről szólt az egész év. Ezért is különös öröm, hogy legalább az utolsó előtti, estorili futamon megszerezte első moto2-es edzéselsőségét, és az élről kezdheti meg a futamot.
Ehhez persze elég kalandosan vezetett az út. A futam előtt Gábor kérésére végre vázat cserélt a csapat a motorján, és ez egyből meglátszott a magyar versenyző időeredményein. Az első szabadedzésre még szakadó esőben került sor, ahol Gábor az 5. legjobb időt jegyezhette. Erre persze még lehet legyinteni, hiszen esőben eltűnnek, vagy legalábbis kisebb jelentőséggel bírnak a motorok közti technikai különbségek. A második gyakorláson azonban már száraz pályán hasított a mezőny, és itt jött az igazi meglepetés: a 2-es rajtszámú zöld motor 1’50.916-os idővel messze a mezőny fölé magasodva érte el a legjobb időt (a királykategória mezőnyében is a 13. helyről rajtolhatna ezzel)! A harmadik szabadedzésen aztán saját mezőnyében is csak a 13. lett, de itt mindenki sokkal lassabban körözött, a legjobb eredmény is csupán 1’56.176 lett.
Ezután jött a meglepetés: az rajtsorrendet eldöntő edzés tervezett idejére leszakadt az ég a pálya fölött, így a szervezők kénytelenek voltak törölni a körözést. A rajtsorrendet pedig a három gyakorlás során elért legjobb időeredmények alapján hirdették ki – az időjárási körülmények miatt kettő híján az összes versenyzőnek a második mért gyakorlás eredménye lett a mérvadó. Mivel pedig itt Gábor volt a mérce, övé lett az első rajthely is!
Reménykedjünk benne, hogy a formajavulás nem egy pillanatnyi csoda eredménye volt, és a holnapi versenyen is jól fog futni a 2-es versenygép. Hogy ez így legyen, szurkoljunk minél többen Gábornak – ha tudjuk nézni a versenyt, ha nem!
Cimkék:
Szinte pontosan egy éve adhattunk hírt a BMW megújuló boxer motorcsaládjáról. A kép most lett teljes, íme a 2011-es R1200R.
Elolvasom »Az élről rajtoló Gábortól titkon biztosan sokan vártunk egy dobogós eredményt. Voltak ugyan reménykeltő szakaszai a versenynek, de a végeredmény csupán közepes lett. Főleg a pole-hoz képest.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »