Ha teljesen őszinték vagyunk, a hír nem jelent igazi újdonságot, jóval inkább egy olyan lépésről beszélhetünk, aminek csak az időpontja volt kérdéses. Tavaly novemberben jelentette be hivatalosan a BMW, hogy az R széria megkapja a HP2-ből származó DOHC szelepvezérlést. Azóta az érintett motorokat, az R1200GS-t, annak Adventure változatát, no meg persze a túragépet, az R1200RT-t is volt alkalmunk kipróbálni. Ha szívünkre tesszük a kezünket, ki kell jelenteni, ezek a motorok nem éppen „szépek”, de rögtön hozzá kell tennünk, hogy ez a szubjektív értékítélet a motorokat elegendő ideig nézve átalakul. A megújult BMW boxerek egyedi szépségében talán csak a frissítésből kihagyott R1200R nem osztozik, az a hagyományos motor definíciónak tökéletesen megfelelő külsővel rendelkezik. Egy év „bizonytalanság” után jó hír a típus szerelmeseinek, hogy a csupasz, urbánus változat is megkapja a dupla vezérműtengelyes blokkot. A 110 lóerős, 120 Newtonmétert leadó erőforrás mára sok újdonságot nem jelent, de az talán kijelenthető, hogy – modern szóhasználattal élve – a roadster változatnak tekinthető R típusban „megérdemelt” helyére került. A masina lelkének megújulása mellett néhány apróbb, jelentéktelen változtatással készül az új évre, a mérnökök változtattak a fényszórón és néhány műanyag elemen, illetve egy új műszeregység emeli a gép klasszikus mivoltát.
Nyilván aki szereti az ilyen stílusú motorokat, annak az R1200R egy vonzó alternatívát jelent. A BMW azonban nem elégedett meg egy egyszerű modellfrissítéssel, a bajorok kiadják a motor „Classic” szériáját is. A sajtófotók bőséges képanyagának megtekintése után azt hiszem, a „retrománok” kénytelenek lesznek biztosítékot és/vagy alsóneműt cserélni, esetleg egy nyugtatót bevenni, hogy szívük dobogása az orvosilag elfogadható tartományba essen vissza. A klasszikus formájú motorokat kedvelők számára szívet tépően s megkérdőjelezhetetlenül gyönyörű ez a vas, arról csak szuperlatívuszokban lehet beszélni. Persze nem a legerősebb, legdivatosabb masina, de értő közönség számára több, mint alapmű.
Cimkék:
A Supertest World Association minden évben megválasztja az év legjobb motorját. Nincs meglepetés, ismét egy sportmotor lett az első helyezett.
Elolvasom »Még ha kicsit különös módon szerezte is meg az edzéselsőséget a magyar fiú, a borzalmas idei év vége felé nagyon ráfért ez az eredmény! No meg ránk is...
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »