A lassan tíz éve, elsősorban motorversenyzők számára fejlesztett D-Air ruháról a nyáron hallhattunk utoljára. Rossi mugello-i bukása során ugyan eltörte a lábát, de a teste alá szoruló alsó végtagon kívül más sérülés nem érte. Az olasz motoros sztár akkori nyilatkozatában is hangsúlyozta, védőfelszerelésének hála bukását (a lábtörésen kívül) karcolás nélkül megúszta. Ugyan nyáron már szóba került, hogy a D-Air utcai változatát is elkezdik fejleszteni, azonban a projektről sok minden nem szivárgott ki. Jól értesült források most tudni vélik, miszerint a jövő héten kezdődő EICMA-n találkozhatunk a legújabb Dainese védőfelszereléssel.
Ami tény, hogy az olaszok lépéskényszerben vannak. Tavaly tavasszal mutatta be a konkurens Alpinestars saját légzsákos védőfelszerelését, a Tech Airt, amely 2011 nyarán kerül a boltokba. A légzsákos kabátok piacán a legtöbb termék elsütő-drótos kialakítású, amely ugyan messze nem a leghatékonyabb megoldás, viszont költségkímélő. Kizárólag az Alpinestars Tech Air és a Dainese D-Air rendelkezik elektronikus aktivizálású légzsákos védőfelszereléssel, bár ennek a megoldásnak igencsak magas az ára. Az 500 gramm körüli osztrák védőfelszerelés ismereteink szerint mintegy 2000 eurós plusz költséget jelent a bőrruhán felül, a Dainese extra kivitelét tekintve azonban még egy ettől is magasabb árra kell számítsunk. Az olasz eszköz mintegy 150 grammal nehezebb is, valószínűleg ez a többletsúly takarja a beépített GPS-t, ami egyelőre kizárólag a D-Air sajátossága. A szokásos gyorsulásmérőkön kívül a GPS a sebesség megállapítására szolgál: a 0.5 másodperc alatt felfújódó légzsák aktivizálásához szolgáltat újabb adatokat a helyzet-meghatározó. A pletykák arról is beszámolnak, hogy a D-Air nem csupán egy aktív védőfelszerelés, hanem komoly analitikai eszközként is funkcionál, 0.1 másodperc pontossággal tud köridőt mérni, rögzíti a sebességet, a motorost érő erőhatásokat (fékezéskor, gyorsuláskor ezek igencsak számottevőek). Az adatok egy USB csatlakozón keresztül letölthetők egy számítógépre, az utólagos analízis pedig segít az eszköz használójának motorozási tudását fejleszteni.
Ugyan sokunk számára még hosszú ideig nem lesz elérhető ez a biztonsági eszköz, de reméljünk a jövő héten valóban kiderül, mikortól és mennyiért vásárolhatják meg azok, akik megengedhetik maguknak az abszolút csúcstechnika használatát.
Cimkék:
A most bemutatott háromkerekű jármű már sorozatgyártásban van az Egyesült Államokban, és bizony nagyon is reális közlekedési eszköznek tűnik!
Elolvasom »A Supertest World Association minden évben megválasztja az év legjobb motorját. Nincs meglepetés, ismét egy sportmotor lett az első helyezett.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »