Az új motorkerékpárok értékesítése a teljes Európai Uniót tekintve 2010 első három negyedévében sajnos további 14 százalékkal csökkent a tavalyi év hasonló időszakához képest. A piac zsugorodása teljesen lineárisan megy végbe az elmúlt három évben, hiszen a 2008-as év első kilenc hónapjának 1.730.821 eladott kétkerekűjéhez képest az idei adat 1.281.296 motor – ez pedig az eladások negyedének elvesztését jelenti.
Olaszországban a legrosszabb a helyzet, hiszen ott 2009 és 2010 harmadik negyedéveit összehasonlítva 26,3 százalékos csökkenést láthatunk. Az olasz ipari minisztérium határozatot hozott, miszerint államilag támogatott pénzügyi konstrukciókkal fogják segíteni a kétkerekűek eladását. Olaszországon kívül természetesen Anglia, Németország, Franciaország, Dánia, Görögország, Lengyelország, Norvégia és Svédország is hasonlóan rossz kereskedelmi éveket tudhat maga mögött – hogy a szegény magyar motorkerékpár-piacról ne is beszéljünk. A kilábalásnak pedig egyelőre sajnos vajmi kevés nyoma van – legalábbis a fenti számok alapján.
Cimkék:
Világszerte egyre nő a reális lökettérfogatú motorok iránti kereslet. Egy remek alternatíva lesz ebben a szegmensben az új Yamaha Teneré 250.
Elolvasom »Sok motoros van, akik szeretnék kedvenc versenyzőjük felszereléseit viselni az utcán is - ezért jöttek létre a replikák. Rossi-mániásoknak érkezik két újabb sisak.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »