Számos alkalommal írtunk a javaslatról, Mackó még országszerte is hallható volt a hírrel kapcsolatban. A korábban tárgyalt elképzeléseket most véglegesítették, az új direktíváknak 2013-tól kellene érvénybe lépni a tagországokban. A korábban említett elemek közé egyetlen új részlet került be, amely egyúttal rámutat az egész szabályozás ellentmondásosságára.
A biztonsági megfontolásokkal indokolt javaslatok a nem javuló baleseti statisztikákra építenek, ezért lehetetlenítenék el a motorok (teljesítménynövelő) módosítását, tennék kötelezővé a blokkolásgátlók, a kismotorok esetén az ABS illetve a kombinált fékrendszer alkalmazását. Ugyanakkor a jelenleg kiadott megfogalmazásban kifejezetten megemlítik, hogy az EU egységes (kereskedelmi) szabályozásában nincs helye külön korlátozásnak, a (néhány tagállamban) létező 74 kilowattos teljesítménykorlát “nem tartható fenn”.
Kimondva, kimondatlanul a Franciaországban ma is létező limitálásról szól a fenti részlet, ami rámutat, hogy az esetleges teljesítménynövelés kordában tartása egy jó szándékú, de felesleges és értelmetlen lépés. A francia motoros baleseti statisztikák ugyanis egyáltalán nem mutatnak jobb képet, mint más, hasonló korlátozással nem élő országokban bekövetkező ütközésekről készült kimutatások. Ezt a gondolatot továbbfűzve az egész atyáskodó javaslat értelmetlen, hiszen senki nem fog tudni olyan (tényszerű és helyes) kimutatást készíteni, ami a motorok teljesítménye és egy baleset bekövetkeztének valószínűsége közti kapcsolatot képes lenne kimutatni.
Az ajánlás többi része is érdekes, a károsanyag-kibocsátás további csökkentését szigorodó normák (Euro 4 és 5) bevezetésével, valamint az új hibrid és elektromos technológiák alkalmazásának szabályozásával, illetve azok elősegítésével kívánja elérni. Ez már csak azért is érdekes, mert egy közelmúltbeli tanulmány szerint az elektromos hajtású masinák összességében jobban terhelik a környezetet, mint egy hasonló méretű, tömegű, dízel erőforrást használó jármű.
Mindent egybeveteve úgy tűnik, az új szabályozás így nem több, mint egy trendi, elegáns csomagolású hazugság.
Cimkék:
A Kawasaki a négy nagy japán gyártó között mindig is egy kissé különc volt. Legújabb reklámjuk nem cáfol rá erre a képre.
Elolvasom »December nálunk is a mozikba kerül a Tron – Örökség című film. A híres motoros jelenetben használt ruhák már megrendelhetők bárki számára.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »