A Rocket III méltán lett kultikus motor, hiszen adatai rettenetesek: 220 newtonméteres forgatónyomaték szabadul fel a 2,3 literes soros háromhengeres blokkból, hogy mozgásra bírja a 367 kilogrammos tömegű szerkezetet. Persze akadnak, akik ezt soknak tartják, a stílus maga, amelyet a Rakéta megteremtett, azonban bejön nekik. Nekik alkotta meg az angol gyártó mérnökcsapata a Thunderbird Storm modellt.
Az újdonság technikailag a Thunderbird soros, kéthengeres blokkjára támaszkodik. Lökettérfogata azonban 1699 köbcentiméterre növekedett, így teljesítménye teljesen kezelhető 98 lóerő 5200-as fordulatnál; míg a bőséges forgatónyomaték 155 Nm 2950-nél. A motor tömege is kisebb a Rocket III-énál, 339 kilogramm menetkészen. A lényeg azonban a nagytestvérhez hasonló megjelenés, amelynek legfőbb eleme a dupla fényszóró. Annyit le kell szögeznünk, hogy jól néz ki, és talán valamivel tovább tartanak majd rajta a hátsó gumik is…
Cimkék:
Újabb mérnöki remekműről számolhatunk be: a Honda népszerű kismotorjába soros négyhengeres blokk került mindössze 125 köbcentivel.
Elolvasom »A hírek szerint a 2011-es szezonra nem csupán a versenyzők között lesz nagy a csapatváltási láz, hanem a támogatók körében is.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »