Dieter Hartmann-Wirthwein igazi mérnöki elme. Sok különlegességet épített már, azonban legújabb kreációja a technika iránt érdeklődőknek valóban különleges csemege lesz. Elkészült ugyanis V8-as Ducati blokk – szabadalmat is kapott rá! -, amelynek legnagyobb trükkje, hogy az eredeti, kéthengeres 900SS főtengelyével működik! Hogy ez a látszólagos ellentmondás hogy lehetséges, azt a szabadalmi okiratból ez a rajz magyarázza meg:
A hengerek furata 56, lökete 44 milliméter, így kapjuk a nyolc aprócska cilinderből a 868 köbcentiméteres lökettérfogatot. A motor másik zsenialitása külső méreteinek kompaktsága: a blokk ugyanis elfér az eredeti Ducati 900SS vázban!
Azt hiszem, bátran kijelenthetjük, hogy zseniális mérnöki alkotással, igazi technikai ínyencfalattal találkoztunk a V8-as Ducatiban.
Cimkék:
Vannak különc emberek, akik valamilyen látszólag teljesen értelmetlen dologra teszik fel az életüket. Ilyen Kerry McLean, akinek kedvét még egy szörnyű baleset sem tudta eltántorítani az egykerekűek építésétől.
Elolvasom »A kölni kiállítás előtt egyre-másra szivárognak ki az új modellek képei. Nemcsak pletyka volt: érkezik a 750-es GSR.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »