Az MV Agusta háza táján az elmúlt egy évtizedben számos dolog történt. Az olasz cég folyamatosan csődközeli állapotban volt, a patinás gyártó többször gazdát cserélt. A legutóbbi, harley-davidsonos kaland után a cég anyagilag stabil helyzetbe került, amit elvileg már csak fenn kell tartani. Ebben lehet jelentős szerepe a már sokat emlegetett 600-as F3 modellnek.
Ugyan az MV Agustát az exkluzív luxuskategóriájú gépeket kis számban értékesítő gyártóként tartja számon a világ, a helyzet azonban megváltozhat. A „kémfotókon” már korábban látható háromhengeres masina a hírek szerint 9.000 eurós árcímkéjével igencsak vonzó alternatíva lehet a piacon, hiszen az rendkívül jónak mondható (összehasonlításképp: Yamaha YZF-R6: 11.890 €, Honda CBR600RR 11.765 + 1.000 € az ABS-es modell, Suzuki GSX-R 600 10.400 € Olaszországban). Arról ne is beszéljünk, hogy itt maga a márka és a háromhengeres konstrukció is különlegességet jelent. A Harley-val kötött szerződés értelmében az Agusta a következő években még jelentős összegeket fog kapni, ha bizonyos kvótákat teljesít, így az üzleti tervben szereplő első évben a 10.000 motor értékesítése kiemelt fontosságú a gyártónak. Természetesen az ár csak az alapváltozatra vonatkozik, az esetleges teljesítménynövelő és egyéb kiegészítők azt jelentősen növelhetik.
A hamarosan közelgő őszi kiállítások előtt újabb talán az utolsó(?) ízelítőt a fenti kiszivárogtatott képek jelentik és az olaszok szerint a végleges motort mutatják (a korábbi, még tervezési fázisban lévő és F4 idomokkal álcázott változatokkal szemben). Reméljük, a kompakt masina a pályákon és a kereskedésekben is olyan jól teljesít, mint amilyen gyönyörű. Az i-re a pontot a motorra alapuló csupasz 600-as (675-ös) élménymotor tenné fel, a legkisebb Brutale vonzó alternatívát jelenthetne egy hasonló árszínvonallal.
Cimkék:
Az Alpinestars legújabb promóciós filmje a sporttúra motorosok érdeklődésére és a szép tájakat szeretők figyelmére tarthat számot.
Elolvasom »Reméljük sikeres lesz a földetérés.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »