Nevével ellentétben ez a spártai jármű nem Görögországból származik, és a legkevésbé sem spártai – már ami a teljesítményt illeti. A világ túlsó felén, Ausztráliában „eszkábálják” össze ezt a különlegességet, amely figyelemre méltó gyorsulást tud bemutatni. Láthattunk már nem egy, a kétkerekűek teljesítményorientált erőforrásaival felszerelt kisautót, a Spartan a legújabb ebben a sorban. Az olasz csúcsmotorból, a Ducati 1198Sből származó V2-es erőforrást egy térhálós csővázba építették be a kengurukergetők. A képet szénszálas karosszéria és 17-es kerekek – igen, négy darab – teszik teljessé. A 170 lóerős erőforrás, valamint a négy kerék jelentette tapadás kevesebb, mint 3 másodperc alatt röpíti a 300 kilogrammos önsúlyú masinát álló helyzetből 100-ra, a csúcssebesség pedig 280 km/h.
Hogy sikeres lesz-e a masina, igazából lényegtelen. A KTM jelentős veszteséget volt kénytelen elkönyvelni a X-bow miatt, a Spartan azonban eleve csak egy 300-as szériában gyártásra kerülő exkluzív luxusjármű – a kis példányszám és a 90.000 ausztrál dolláros (18,3 millió forint!!!) vételár biztossá teszi, hogy még különleges pályanapokon is ritkaság lesz ez a szokatlan öszvér, még akkor is, ha a válság a luxusban élőket nem is érinti olyan mélyen.
Cimkék:
Reméljük sikeres lesz a földetérés.
Elolvasom »A japánok esedékes fejlesztései késnek, az olasz Aprilia azonban nem bíz semmit a véletlenre. A 2011-es RSV4 technikai frissítést kap.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »