A Honda új V4-es blokkja, amely a VFR1200F-ben mutatkozott be, és immáron félautomata, duplakulpungos váltóval is elérhető, nyilvánvalóan be fog kerülni más modellekbe is. Már a kezdetektől arról szólnak a pletykák – amelyeket mindezidáig hivatalosan nem erősítettek meg -, hogy a Pan European és a Varadero utódját is ez a blokk fogja hajtani. Ezt az elméletet támasztja alá, hogy a japán gyártó levédette a V4X nevet, illetve a Crossrunner elnevezést is. Valószínűbb, hogy az első fogja a nagy túraendúrót jelölni.
A VFR1200F remek sporttúra gép, a motorosok széles tömegének igényeit azonban egy kényelmesebb testtartású motorral jobban ki lehet elégíteni. Olyan gép kell, amellyel fáradtságmentesen lehet hosszabb távokat is megtenni. A kategóriában új teljesítményszintet teremtő Ducati Multistrada 150 lóerejével pedig valóban remekül felvehetné a versenyt a Honda csodás V4-ese. Ha a japánok akarják, könnyen létrehozhatják az új teljesítménybajnokot – persze az is lehet, hogy a kiegyensúlyozott teljesítményleadás lesz az elsődleges szempont a mérnökök számára. Hogy a motor tömege hogyan fog viszonyulni az új VFR vagy a Varadero egyaránt tekintélyes önsúlyához, azt nyilván nem tudni – csak remélhetjük, hogy ezúttal tesznek valamit a tömegtakarékosság érdekében.
Japán gyárközeli források szerint az új modell/modellek nem fognak villámcsapásként a nyakunkba szakadni: állítólag egy hosszú bevezető kampányt követően mint korai 2012-es modellként lépnek majd piacra. A lennedő Pan-ról már láttunk fantomrajzokat (valószínűleg semmi közük nem lesz a végleges motorhoz…), az X jelű típusról azonban még egy kósza firka sem érkezett. Jól tudnak titkot tartani Japánban, hiába. Úgyhogy Varadero-hívők: még egy kis türelmet kérünk!
Cimkék:
Egy olyan cégtől, mint a Mini, logikus lépés a divathullámok meglovaglása, hiszen főként ebből élnek. Az elektromos robogók pedig manapság divatosak!
Elolvasom »A Red Arrows pilótái a bemutatókon használt sugárhajtású gépeket Vespákra cserélik, ezzel tesznek meg 1000 mérföldet.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »