A Mini márkanevet a BMW cégcsoport kimondottan azzal a céllal vásárolta meg, hogy napjaink retro-hullámát meglovagolva tegye azt újra sikeressé. A világviszonylatban elért értékesítéseket tekintve ez sikerült is, így logikusan a mára divattá vált nevet és formaterveket meglovagolva még egy szelet igyekeznek a vitorlába fogni: a környezetvédelemét. Jöhet hát a MINI E Scooter Concept, azaz a cég elektromos robogója.
A hónap végén Párizsban bemutatkozó, de egyelőre még csak vázlatrajzokon közzé tett koncepció természetesen magán hordozza a MINI design jellegzetes elemeit, köztük a kör alakú központi kijelzőt, az ikonikussá vált matalmas sebességmérőt, a klasszikus Mini stílusát idéző visszajelző lámpákat, vagy a króm szegélyeket a karosszérián.
A MINI E Scooter koncepció hátsó kerekét egy lítium-ion akkumulátoros elektromotor hajtja, amelyet a robogó hátsó részébe visszacsévélhető, bármelyik normál hálózati aljzatra csatlakoztatható töltővel tudunk “megtankolni”. A jármű végleges kinézetét, teljesítmény- és menetadatait, no meg várható gyártásba kerülését remélhetőleg néhány hét múlva megtudjuk.
Cimkék:
A múlt héten „nyitotta meg kapuit” az újra olasz kézben lévő MV Agusta virtuális múzeuma, mely a cég prominens múltját mutatja be.
Elolvasom »Az információ meglehetősen hiányos, inkább spekulatív jellegű. Mindenesetre tény: a Honda levédette a V4X márkanevet. Jön az 1200-es túraendúró?
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »