A motorok kis mérete, az utakat ellepő autóktól eltérő formája miatt már nem egy baleset történt. Az optikai illúziók és tévedések elkerülésében nagy szerephez jutottak az elmúlt években a láthatóságot növelő kiegészítők. Európa útjain ma már szinte mindenhol kötelező a láthatósági mellény használata, ha útmenti javításba fog az ember. A színes, extrém megjelenésű ruhák mellett egyre többen motoroznak láthatósági mellényben, kabátban. Néhány éve már a nagyobb gyártók is forgalmaznak rikító színű esőruhákat, most úgy tűnik a sisakok is sorra kerülnek. A teljesség igény nélkül íme néhány újdonság, illetve piacon lévő láthatósági sisak.
Eredetileg a holland rendőrség igényei
alapján készített rikító színű sisak, amelynek fejlesztésekor a megszokott minőség, kényelem mellett a (passzív) biztonság kiemelt szerepet kapott: a sisak fényezéséhez flourescens festéket használtak. A fejvédő 1570 gramm tömegű, és 86 dB-es (100 km/h-nál) zaj terheli viselőjét. Ugyanezzel a héjszerkezettel és felszereltséggel három másik színben is elérhető, a sárga mellett fekete, matt és ezüstös fehér variációkban vásárolható meg.
A modern motoros rosszfiús stílus
kedvelőinek nem kell bemutatni az Icont. Az extrém ruházatairól és sisakjairól ismert gyártó most piacra dobott egy manapság még extrémnek nevezhető sisakot az Alliance Hi-Viz-et – jelen esetben azonban a sisak nem az öncélú feltűnősködés miatt született, sokkal inkább biztonsági megfontolásokat kell keresni a design mögött. A sisak rögtön kétféle színben: rikító sárga és narancs változatokban vásárolható meg. A sisak az amerikai DOT minősítés mellett rendelkezik az Európában elismert ECE 22.05 tanúsítvánnyal is.
Magyarországon kevésbé ismert, eredetileg japán márka, amely az utóbbi években kezdett nemzetközi terjeszkedésbe. A Start-Up sárga alapszínű fényezése mellett figyelemre méltó annak alacsony tömege is (névleges: 1100 gramm). A sisak rendelkezik ECE 22.05 minősítéssel, és megvásárolható a magyarországi márkakereskedésben.
„Láthatósági sisakok” keresése közben belefutottam ebbe a modellbe, de sajnos a 700-as sorozat Európában nem elérhető. A forgalmazáshoz szükséges minősítést a gyártó csak az európai szabályzásnak megfelelően átalakított 750-es modellhez szerezte meg, de sajnos az nem kapható a rikító neonzöld fényezéssel.
A fenti sisakok jó láthatóságot biztosítanak ugyan viselőiknek, azonban ez csak egy passzív védelem, a közúti közlekedésben a biztonságunk leginkább rajtunk múlik, a defenzív, körültekintő vezetést semmi nem pótolhatja, azt maximum javítani lehet a tipikus helyzetekre való felkészüléssel.
Cimkék:
Nem csalás, nem ámítás. Ha résen vagy és jól válaszolsz, hetente értékes Motul terméket nyerhetsz.
Elolvasom »Alig két hét is itt az új Triumph Adventure videó. Közben az első kisfilm hosszabb változata is elérhető lett.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »