Még a kilencvenes években kerültek fel az első mini kamerák a Forma-1-ben versenyző autókra. A kis méretű, szinte bárhol elhelyezhető eszközök rengeteget fejlődtek az utóbbi években, már motorversenyeken is láthatunk élő onboard képeket. A legújabb fejlesztés ezen a téren a giroszkópos kamera, amelyet egyelőre csak a motor végére szerelnek fel.
A katonai pilótanélküli felderítőeszközökről származó technológia egy gyakorlatilag ugyanolyan méretű kamera elkészítését tette lehetővé, mint a közvetítésekhez eddig használt hagyományos videó-eszközök. Ez már csak azért is figyelemre méltó, mert a tok a szokásos kameraelemek mellett magában foglal három giroszkópos érzékelőt, két gyorsulásmérőt, egy GPS vevőt és persze a szenzort mozgató mechanikát. Az újításnak hála az onboard felvételek egy új világa nyílt meg, a felvételeken teljesen „természetes” szögből látható, hogy ténylegesen hogyan mozog a gép, illetve hogyan irányítja a dőlést a versenyző. Természetesen a sérülésből visszatérő Valentino Rossi motorján próbálták ki az újdonságot:
Cimkék:
Az eddig gyakorlat szerint a sűrű modellfrissítéseket a gyártók néha egy-egy egyszerűbb ráncfelvarrással színesítették. Most a Ducatin a sor, igaz, ők a belső ráncokat kezelték.
Elolvasom »Nem csalás, nem ámítás. Ha résen vagy és jól válaszolsz, hetente értékes Motul terméket nyerhetsz.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »