Michael Czysz, a MotorCzysz elektromos versenymotorjának megálmodója személyesen fogja meglovagolni a Laguna Secában, a MotoGP betétfutamaként megrendezendő villanymotor-futamon különleges gépét. A 2010-es MotoCzysz E1pc gépnek ez lesz a második versenye – először az Isle of Man TT Zero futamán versenyzett, amelyet meg is nyert. Ott egy helyi tapasztalatokkal rendelkező pilóta, az amerikai Mark Miller vezette győzelemre a gépet, most azonban a cég alapító-elnöke maga szeretné ugyanezt megtenni.
“Fantasztikus érzés lesz Laguna Secában versenyezni a saját elektromos versenygépemmel. Mióta belefogtunk ebbe a projectbe, ez minden vágyam. Annyira meg leszek hatódva, hogy csak abban reménykedem: a könnyeimtől legalább részben fogom látni az első kanyart!” – mondta Michael. Korábban már nyilatkozta, hogy várakozása szerint motorjával az egyes kanyarban 216 kilométer/órás sebességgel fog elfordulni.
Az E1pc az IoM versenyén 225-ös végsebességet tudott, azonban ott mindössze 40 százalékos gázállással ment. Laguna Seca sokkal inkább meg fog felelni az elektromotorok képességeinek, mint a bő 60 kilométeres hegyi pálya, ahol az akkumulátorok életben tartása volt a legnagyobb kihívás. A versenypályán nagyobbat fog szólni a 340 newtonméternyi, állandó nyomaték!
No és hogy hogy kerül maga Mr Czysz a versenymotor nyergébe? Nos, ő maga korábban az AMA 250-es kategóriájában versenyzett, illetve jelenleg is a Skip Barber Superbike School versenyzőiskola vezető instruktoraként tevékenykedik. Július 24-én pedig a FIM e-Power versenyén fog rajthoz állni saját motorjával. Reméljük, be tudunk majd számolni az eredményről!
Cimkék:
A Motus Motorcycles nagyra törő terveiről másfél éve olvashattunk először. Most kiadták a KMV4 jelzésű erőforrásuk elkészítéséről szóló videójukat.
Elolvasom »Nem csalás, nem ámítás. Ha résen vagy és jól válaszolsz, hetente értékes Motul terméket nyerhetsz.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »