Összesen 921 motorokerékpáros baleset adatait dolgozták fel, amelyek Olaszország, Hollandia, Németország, Franciaország és Spanyolország területén következtek be. Ezek motoros szempontból hazánknál sokkal fejlettebb területek, mégis érdemes szemügyre venni az eredményt, hiszen az jó eséllyel Magyarországon is közel járhat a valósághoz.
Az adatok szerint a balsetek 60 százalékában autóval ütközünk össze, 9 százalékban az út szélével, 8.4 százalékban teherautóval vagy egyéb testes járművel, 8 százalékban valamilyen fix tárggyal (oszlop, fa). További lehetőségek: 6.9% – másik motoros vagy robogós, 2.7% – parkoló jármű, 2.5% – semmi (leesünk a szántásba…), 2.1% – kerékpáros vagy gyalogos és végül 0.3%-ban valamilyen állattal.
Gondoljuk végig saját, eddigi veszélyhelyzeteinket (rosszabb esetben baleseteinket) – szerintem teljesen reális adatokat hozott a felmérés. Az arányokat pedig tartsuk fejben motorozás közben is, hogy minket lehetőleg ne érjen semmilyen baj!
Cimkék:
Azt mondjuk, azért kell a versenypályák zárt világában kiélni sebességvágyunkat, mert az biztonságosabb. Például nincs vadveszély. Pedig van...
Elolvasom »Ha valakit sokkol a tény, hogy motorja ritka ugyan, de létezik még 49 darab ugyanolyan paripa, az vegye a limitált kiadást.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »