A látszat szerint a Dainese a napjainkban divatos légzsákos védőruhák terén le van maradva. Ugyan a D-Air rendszert már évek óta fejlesztik, mint élversenyzőik, Rossi is mindig az utolsó változattal motorozik – talán ennek is köszönhető, hogy közelmúltban történt súlyos balesetében a lábtörésen kívül gyakorlatilag más sérülése nem volt. A D-Air jelenleg azonban több okból sem alkalmas az utcai használatra.
A komplex rendszer bonyolult elektronikával, és rengeteg, a motorba és a ruhába épített szenzorral működik. Ez a költséges megoldás pedig a jelenleg elsütő dróttal működő konkurens termékekkel nem versenyképes fogyasztói árában. Ha ettől az „apróságtól” eltekintünk, akkor is figyelembe kell vennünk a versenyeken és a közúton potenciálisan bekövetkező esések eltérő jellegét. Bár az utakon is sokan versenyzőknek képzelik magukat, mégis, a leggyakoribb közúti bukás nem egy nagysebességű kanyarban történő highside.
A Dainese a hírek szerint elkezdte az D-Air utcai változatának fejlesztését, s ebben Guy Martin szombati bukása a Man-szigeten értékes adatokkal szolgál – ugyan az IoM TT is egy motorverseny, azonban a körülmények az utcai gyorshajtók világát idézik. Az olasz cég nem csupán marketing fogásként van jelen évek óta a legrangosabb eseményeken – versenyzőikkel szorosan együttműködnek, és egy sajnálatos bukás anatómiája a további fejlesztések alapja. Az egyelőre sajnos nem világos, hogy mikorra várhatjuk az utcai körülményekre optimalizált változat érkezését, azonban az egyre erősödő piacon a nagynevű konkurens gyártók (pl. Spidi, Alpinestar), valamint az ismeretlen újoncok között a Dainese lépéskényszerben van.
Cimkék:
A nyertes választhat három boxermotoros BMW közül, és elviheti egy hosszú hétvégi gurulásra!
Elolvasom »A legújabb közlekedésbiztonsági videók Franciaországból nem tartalmaznak extrém helyzeteket, ezek az események bárkivel megtörténhetnek.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »