Különbözőek vagyunk, a motorozás mindenkinek mást jelent, másban leljük örömünket. S bár általánosítás, talán mégsem túlzás azt mondani, hogy akik nem csak egy közlekedési eszköznek tartják a kétkerekű gépjárműveket, örömmel tekintenek az ilyen antikvitásokra.
Az elmúlt időszakban egyre több őskori lelet bukkan fel a motorozás bő egy évszázados múltjából. A legutóbbi Norton leletek után íme egy másik legendás márka egy frissen előkerült példánya. Az 1946-ban debütáló Vincent Rapide, a B sorozatként is emlegetett első háború utáni Vincent számtalan technikai újítást tartalmazott, amelyek modernebb változatával mai motorokon is találkozhatunk. Az 50 fokos hengerszögű V2-es OHV rendszerű szelepvezérléssel rendelkezett, a váltó és az erőforrás egy egységet képezett. A hátsó felfüggesztés konstrukciója, a himbás rendszer és a központi rugóstag(ok) alkalmazása a ’80-as évektől terjedt el széles körben. A motor tervezői az akkoriban teret nyerő teleszkópokban nem bíztak, ezért egy jóval strapabíróbb megoldás mellett döntöttek: a BMW duolever rendszerének egy korai interpretációját láthatjuk. Ugyan tárcsafékek még nem áltak rendelkezésre, de a megfelelő fékhatást így is sikerült elérni, kerekenként kettő független dobfék alkalmazásával. A technikai újítások listáját a segédváz alkalmazása, a szekunder hajtás könnyen cserélhető fogaskerekei, az álíltható fék- és kuplung karok, és a kerekek cseréjét megkönnyítő rögzítés teszi teljessé.
A háború utáni gazdasági nehézségekkel küzdő Nagy-Britannia belső fogyasztását korlátozták, a megújuló ipar főként exportra termelt. A Vincent Rapide, korának egyik leggyorsabb kétkerekűje az Egyesült Államokban az Indian márkakereskedésekben volt megvásárolható. Ez az 1952-es gyártású, 13.600 kilométert futott példány, amelyet egy pajtában, az eredeti kaliforniai rendszámával együtt találtak meg a közelmúltban, szerepel a nyilvántartásban, így származása igazolt. Ez pedig fontos szempont, hiszen a masina hamarosan kalapács alá kerül a Bonhams januári aukcióján, Las Vegas-ban. A motor becsült értéke 20-24 millió forintnak felel meg.
Cimkék:
A nyertes választhat három boxermotoros BMW közül, és elviheti egy hosszú hétvégi gurulásra!
Elolvasom »Nem tudom, biztonságosabb-e az elektromotoros pályaversenyzés, mint a hagyományos. A jelek szerint még highside-ot is lehet ugrani az ilyen gépekkel.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »