Az ASO, a Dakar versenyeket szervező cég tavaly egy mindenki számára meglepő döntést hozott, a versenyzők biztonságára hivatkozva egy szabálymódosítással 450 köbcentiméterben korlátozta az induló motorok hengerűrtartalmát. Mivel az évek óta favorit KTM nem rendelkezett a Dakar teljesítésére alkalmas, az új szabálynak megfelelő masinával, a tárgyalások kisebb médiacsata után beindultak, az új szabály bevezetését időben elhalasztották. Úgy tűnik, a KTM felkészült a következő évi megmérettetésre, a versenyzők számára most egy, az új szabályoknak megfelelő csomagot kínál, igaz kicsit borsos áron. Az osztrákok állítólag nem csupán egy átalakított krosszmotort adnak a márka mellett döntő versenyzőknek, hanem egy, a Dakar megpróbáltatásaira fejlesztett rallygépet. A versenycsomag 56.000 eurós (16 millió forintos) ára első hallásra talán elborzasztó, a tartalom azonban kompenzálja azt. A 2010 októberére elkészülő gépek költsége 29.300 euró, további 5.000 euró a két cseremotorra megy el, amelyekre szakértők szerint biztos szükség lesz: a Dakar igénybevételeit a 450-es blokkok nehezen viselik. További 1.000 eurót kell számolni a fényezésért, amely magában foglalja a versenyző szponzorainak megjelenítését is. A fenti árak nem tartalmazzák az Európában szokásos forgalmi adót, ezt, és a Dakar nevezési költségét (14.900 euró) hozzáadva a listához az eredmény még a fenti összegtől is egy kicsit magasabb lesz – így a KTM csomagjával még egy kis kedvezményhez is jutnak a vásárlók. Az új gépről képek illetve technikai adatok még nem állnak rendelkezésre, de amint ezek elérhetőek lesznek, közzétesszük őket.
Cimkék:
A nyertes választhat három boxermotoros BMW közül, és elviheti egy hosszú hétvégi gurulásra!
Elolvasom »A számok makacs dolgok, főleg, ha pénzről szólnak. Az olasz Piaggio csoport a profitot üldözve elindult Indiába.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »