Az indiai motorpiacot nem kell különösebben bemutatni az Onroad olvasóinak. A 2004 és 2009 közötti időszakban folyamatos, évi átlagos 7%-os bővülés mellett tavaly 8,4 millió motorizált kétkerekűt értékesítettek a szubkontinensen, amelyeknek 15 százaléka, azaz 1,3 millió masina robogó. A világ második legnagyobb motorpiacát egyre több gyártó fedezi fel magának, a Honda, a Ducati és a Suzuki után a legújabb belépő a Piaggio csoport a Vespa márkával. Az olaszok a múlt hét csütörtökön lezajlott vezetőségi ülésen nagy fába vágták fejszéjüket: egy új gyár építése mellett döntöttek. A 30 millió eurós beruházással egy évi 150.000 robogó gyártására alkalmas üzemet kívánnak létrehozni, amelyet 2011-ig fel akarnak építeni. A gyártás 2012-ben indulna, az első modell, amelyet az új gyárban készítenének, a Vespa LX125 lenne. Az üzleti terv szerint a befektetés 2015-re térülne meg, mikorra is a gyár legalább évi 110.000 darab termékének értékesítése mellett 70 millió eurós forgalmat várnak az olaszok.
Cimkék:
A KTM és a Dakar látványos tavalyi szakítása után úgy tűnik, mégis lesznek KTM motorok a következő versenyeken. Igaz, kicsit borsos áron.
Elolvasom »A nyertes választhat három boxermotoros BMW közül, és elviheti egy hosszú hétvégi gurulásra!
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »