A Suzuki idén ünnepli man-szigeti versenyzésének 50. évfordulóját. A versenysportban használt motorok mellett azonban a hamamatsuiak rendelkeznek egy legalább annyira, ha nem még fontosabb vérvonallal is.
A „GS” a Suzuki vonatkozásában a kettő- illetve négyhengeres négyütemű motorkerékpárokat takarja, amelyeket szokás az univerzális japán motorkerékpár mintapéldányainak tekinteni. Az utóbbi években ezen utcai motorok körében a Suzuki a Bandit családdal volt jelen, valamint a régi Katana utódmodelljével, a sporttúra GSX-600F-fel. 2007-ben azonban drámai fordulat következett be, az Európai Unió előírta a motorkerékpárok számára a Euro 3-as normák teljesítését. A klasszikus, levegő-olaj hűtésű, karburátoros blokkok ezzel befejezték pályafutásukat, a Banditok megkapták a 650-es és 1250-es vízhűtéses, befecskendezővel szerelt új erőforrásaikat. Egy évvel később a Suzuki büszkén adta hírül, hogy az új kis Banditra alapozva kiadja a megújult GSX-650F motort, amely technikailag megegyezik a GSF-650-nel, annak egy kicsit áthangolt, teljes burkolattal rendelkező változata. A 2010-es modellévre megérkezett a nagytestvér is, a formailag megújuló nagy Bandit mellett köszönthetjük a legújabb kori nagy Katanát, a GSX-1250F-et. Technikailag a két évvel ezelőtt bevezetett 650-es változathoz hasonlóan nincs nagy különbség az alapmodell és a teljes idomos változat között. Ugyan a futóművet egy kissé feszesebbre hangolták, de a váz, a motor és annak vezérlése ugyanaz maradt. Talán az egyetlen lényeges technikai különbséget csak az idom miatt szükségessé vált hatékonyabb hűtőrendszer jelenti, maga a hűtő nagyobb lett és két ventilátorral szerelték fel: míg az elsődleges ventilátor a hűtőfolyadék 105 fokos hőmérsékleténél kapcsol be és 100 foknál ki, a másodlagos, kisebb szélkerék 110 foknál lép működésbe, és 108 foknál áll le. A teljes idomzat ellenére a motor menetkész tömege csupán három kilogrammal nehezebb a fejidomos nagy Banditénál.
Bár technikailag nagyon hasonlóak, a két motor mégis mind megjelenésében, mind felhasználási területében eltér. Az új GSX-1250F felszereltségével, kiegészítőivel inkább egy sporttúra gép profiljával rendelkezik. Az ülésmagasság is 2 centiméterrel magasabb tartományban állítható, a teljes, GSX-R családot idéző idomzat mellett a műszerfal is a sportos vonalat idézi. Ugyan ebben a kategóriában nem ez a leggyorsabb, legerősebb, legmodernebb vagy éppen technikailag leginkább kimagasló modell, azonban egyszerű, strapabíró, költség-hatékony kialakítása mellett nem szabad csak úgy elmenni, egy ilyen motor nyergében fantasztikus élményeket szerezhet az ember.
Cimkék:
A motorkerékpárok között különleges helyet foglal el az olasz Ducati. A cég most egy saját készítésű DVD-t ad ki történelméről.
Elolvasom »A felszámolásra ítélt Voxan gyártóeszközeit egy francia autógyártó vásárolta meg. Lehet, hogy mégis folytatódik a márka élete?
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »