Egy visszahívás mindig kínos a gyártónak, a márka megítélése sérülhet egy ilyen esemény súlyosságától függően, de anyagilag is jelentősen megterheli az adott céget. A tavalyi évben a motorgyártók között a Harley-Davidson illetve a Ducati volt a negatív „befutó”. Az amerikaiak voltak az abszolút győztesek, mintegy 111.000 túramotort hívtak vissza az üzemanyag-rendszer lehetséges hibája miatt, az olaszok pedig a szervizekbe rendelt motorok legyártott mennyiséghez viszonyított arányában voltak az elsők.
A BMW 2010-ben jó eséllyel pályázik az abszolút győztes kétes értékű címére a visszahívott masinák számát illetően: kedd délután jelentették be, hogy a 2006 augusztusa és 2009 májusa között gyártott összes R sorozatú, valamint a K1200GT modellek első fékével probléma lehet, ezért világszerte 122.000 motort visszahívnak utólagos felülvizsgálatra. A BMW hangsúlyozta, hogy nincs tudomásuk a hiba miatt bekövetkezett balesetről, illetve tragédiáról, a berendezés kritikus volta miatt azonban ezt a lépést kénytelenek megtenni.
A K sorozat fékeivel kapcsolatban tavaly már bekövetkezett egy hasonló esemény a bajoroknál, a fékfolyadék habosodása miatt a 2008 októbere és 2009 májusa között gyártott sornégyes gépek egyszer már egy kényszerű szervizen átestek. A jelenlegi kampány technikai oka, hogy a motorkerékpár használata közben fellépő vibráció károsíthatja az első fék egyes elemeit, aminek következtében a fékfolyadék szivároghat. Az igazsághoz hozzátartozik, hogy az európai visszahívások listája szerint a spanyol importőr tavaly már számos motort rendelt a szervizekbe ilyen okok miatt, de a hibát más európai országokba szállított masinákon is azonosították. Konkrét szivárgást az eddig visszarendelt motorok kevesebb mint egy ezrelékénél találtak, de ez nem befolyásolja a megkezdett folyamatot: minden érintett motoron biztonsági okokból cserélik a szükséges alkatrészt.
A hír magyar vonatkozásával kapcsolatban felhívtuk a BMW Magyarországot is. Hazánkban 330 motorkerékpárt érint az akció, amelyek tulajdonosait a velük kapcsolatban levő márkaszervizek már el is kezdték kiértesíteni. Senkinek nem kell tehát fejvesztve rohanni a kereskedésekbe: egyrészt nincs fennálló balsetveszély, másrészt rövid időn belül az összes érintett motort a szerelők elé szólítják.
Érdekes módon a tavaly 87.306 motorkerékpárt értékesítő cég részvényeinek nem ártott a bejelentés, a viszonylag stabil frankfurti tőzsdén 2,42 százalékos emelkedéssel zárta a kereskedést a bajorok értékpapírjának ára.
Cimkék:
Amikor egy rendőri szerv száz éve ugyanolyan gépeket használ, nos, az már említésre érdemes esemény!
Elolvasom »A Yamaha pótolta adósságát: megérkeztek a nemrég bemutatott FZ modellek hivatalos videói.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »