Könnyen lehet, hogy a Dakar szervezői most elgondolkoznak rajta, a jövőben is Dél-Amerikában bonyolítsák-e le a versenyt. A chilei kormány nemzeti kulturális értékeket felügyelő bizottsága ugyanis elkészítette jelentését, amelynek során a legértékesebb 111 történelmi-természeti helyüket vizsgálták meg, amelyek közelében a verseny útvonala elhaladt. Nos, közülük 56 károsodott az év eleji esemény során, az összes kárértéket pedig 300.000 pesora, azaz 570.000 dollárra becsülik. Ez forintra lefordítva egy kellemes, 122 milliós summát jelent…
A jelentés szerint 13 helyszínen teljesen megsemmisültek az ősi archeológiai értékek, a többi helyen kisebb-nagyobb károkat szenvedtek. A kormány szeretné ezt az okozott kártvisszakapni a szervező cégtől, az ASO-tól.
A magam részéről bízom benne, hogy ez is egy ok lesz, amely egyszer visszasegíti a fekete kontinensre a leghíresebb tereprali-versenyt, hiszen ebben sokan reménykedünk.
Cimkék:
A közönség elkápráztatására, akrobatamutatványok előadására nem alkalmas a Vespa. Hogy mire, kiderül!
Elolvasom »Nagyon keveseknek adatik meg az, amit a Red Bull X-fighters motorosai vasárnap tenni fognak: a Piramisok között, a Szfinx tövében fognak motorozni.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »