Egyszer egy tapasztalt motoros azt mondta, hogy a motort sohasem szabad letegezni. Ez persze annyit jelent, hogy aki nem a kellő tisztelettel közelít kedvenc járművéhez, az könnyen kerülhet kellemetlen helyzetbe. Különösen igaz ez az első motorkerékpár választásánál, hiszen a lépcsőfokokat érdemes bejárni. A robogók fénykorukat élik napjainkban, remek közlekedési eszközök – hatalmassá fajzott egyedeiktől eltekintve – elsősorban városi közlekedésre. Azonban sokan úgy gondolják, hogy a robogók nem „igazi” motorok, ha egy 125-ös kétkerekűről beszélünk az legyen inkább hagyományos felépítésű, „rendes” váltóval rendelkező moci.
A motorozás nagybetűs élményéhez tehát elsősorban a lábunk közé szorítható gépezet és a lábbal működtethető váltó szükséges, nem pedig 100 lóerő feletti teljesítmény. A Honda CBF125 már járt szerkesztőségünkben, és megállapítottuk, hogy ennek a belépő kategóriának tökéletesen megfelelő motorkerékpár. 11,3 lóerős egyhengeres motorja elegendő teljesítményt ad, hogy a városban fürgén kerülgessük az autókat. 2010. január 1. óta már a KRESZ is engedélyezi, hogy lámpánál, álló kocsisort kikerülve a motoros előre guruljon, így nehezen lehetne a három liter alatti fogyasztást produkáló CBF125-nél célszerűbb közlekedési eszközt találni.
Azonban városon kívül, pusztán a motorozás élményéért megtett kilométerek is kellemesek ennek a kis mindenesnek a nyergében. Végtelenül kezes, az ülés kialakítása pedig valóban lehetővé teszi, hogy barátnőnket, vagy éppen barátunkat utasként magunkkal vigyük. Kis tömege és jó geometriája miatt gyerekjáték az irányítása, amely motoros-tapasztalattól függetlenül minden helyzetben előny. Megjelenése kimondottan dögös, a nagyokat utánzó idomzata első pillantásra könnyen becsapja az embert.
A CBF125 sikere műszaki tartalmán és jó piaci pozícióján túl a kategóriában igazán kedvező árának is köszönhető. Most a jót egyenesen ellenállhatatlanná teszi a Honda Dream, hiszen a 648.000 forint listaárhoz képest, tavaszi akció keretében, regadóval, áfával együtt mindössze 550.000 forintot kell fizetni a Honda belépő sztármodelljéért. A kategória felé kacsingató kezdőknek, vagy a nyugodtabb vérmérsékletű haladó motorosoknak most mindenképp érdemes tehát besétálni az Alagút közelében lévő Dreambe.
A CBF125-ön túlmenően számos egyéb motort is szezoneleji akcióban kínál a több, mint három éve üzemelő kereskedés. Az első 75 darab motorkerékpár regisztrációs adó nélkül vihető el az alábbi modellekből:
A megbízható ANF125 Innova, a kis mérges CBR125, a mini Varadero XL125, az NHX110, az FES125 és az SH300 illetve az SH125 Lead robogók, a VTR250 (amelyért rajongtunk a teszt ideje alatt), valamint a Dreamnél egyedülálló módon most ebben a konstrukcióban találhatnak gazdára a CB600F Hornetek is.
Összességében nem lehet olyan kategóriát mondani, amelynek valamelyik képviselője ne lenne akcióban most a Dreamnél. Ám ha valaki inkább használt motorok közül válogatna, azt is talál szép számmal az Attila út mentén.
A Honda Dream nem kevesebbet állít weboldalán, mint hogy aki hozzájuk betér, olyan szolgáltatásban részesül, amilyennel még sehol máshol nem találkozott. Nem csekély súlyú kijelentés ez, menj, és ellenőrizd le gyorsan, hiszen az akció csak május 15-ig érvényes!
Cimkék:
Tavaly egy hirtelen ötlettől vezérelve szerveztem egy olyan motoros túrát, amilyen korábban nem volt. Idén újra nekifutunk, csak más céllal. Gyere te is!
Elolvasom »A motorozás iránt rajongóknak nem kell bemutatni a Honda NR750-et. Ebből a ritkaságból most eladó egy példány.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »