Az egyik piacvezető GPS gyártó cég ügyfeleinek önkéntesen adott adatai szerint a magyar főváros előkelő helyen végzett a legrosszabb közlekedési helyzettel megáldott nagyvárosok listáján. Az alábbi lista összeállítása alapvetően két feltétel alapján történt. Csak a nagyvárosok forgalmát figyelték, azaz az 500.000-nél nagyobb (nyilvántartott) lakosságú településekre korlátozták a kimutatást, valamint azt figyelték, hogy az adott tervezett (megtett) úton érvényes legnagyobb megengedett sebesség 70%-ánal kisebb átlagsebességet ért-e el az adott közlekedési résztvevő. Bár csak egyetlen gyártó adatairól beszélünk, úgy vélem, a mintavétel nagysága reprezentatívnak tekinthető. Az adatok alapján a felállított torlódási arány azt mutatja, hogy átlagosan mennyivel hosszabb időbe kerül az adott városon belül eljutni A-ból B-be (például Budapest esetében átlagosan 26,2%-kal több időbe kerül megtenni egy adott útvonalat az ahhoz elméletileg szükséges időnél).
1. Brüsszel | 37.7 |
2. Varsó | 37.5 |
3. Wroclaw (Boroszló) | 35.7 |
4. London | 34.7 |
5. Edinburgh | 34.5 |
6. Dublin | 33.9 |
7. Belfast | 31.8 |
8. Marseille | 31.2 |
9. Párizs | 30.4 |
10. Luxembourg | 29.4 |
11. Milánó | 29.4 |
12. Rotterdam |
28.8 |
13. Birmingham | 28.5 |
14. Róma | 28.0 |
15. Amszterdam | 27.7 |
16. Oslo | 26.4 |
17. Barcelona | 26.3 |
18. Budapest | 26.2 |
19. Nápoly |
26.1 |
20. Poznan | 25.4 |
21. Lodz | 25.0 |
22. Torino | 24.2 |
23. Palermo | 24.1 |
24. Prága | 23.6 |
25. Genova | 22.7 |
26. Cardiff | 22.6 |
27. Bécs | 22.4 |
28. München | 22.4 |
29. Leeds | 21.8 |
30. Krakkó | 21.2 |
31. Essen | 21.1 |
32. Hamburg | 20.6 |
33. Lisszabon | 20.0 |
34. Sheffield |
19.5 |
35. Stuttgart | 19.1 |
36. Köln | 18.1 |
37. Düsseldorf | 17.9 |
38. Berlin | 17.2 |
39. Tallinn | 16.8 |
40. Helsinki | 16.8 |
41. Nürnberg | 16.7 |
42. Madrid | 16.3 |
43. Frankfurt |
15.3 |
44. Hannover | 14.8 |
45. Glasgow | 14.7 |
46. Bréma | 14.6 |
47. Koppenhága | 13.9 |
48. Pozsony |
13.7 |
49. Sevilla | 13.6 |
50. Bern | 10.9 |
Cimkék:
A motorozás iránt rajongóknak nem kell bemutatni a Honda NR750-et. Ebből a ritkaságból most eladó egy példány.
Elolvasom »Az Alpinestar bemutatta saját légzsákos védőfelszerelését, amelyet jövőre piacra kívánnak dobni.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »