Tulajdonképpen mindig valamilyen mástól csent ötlet vezetett ezekhez a túrákhoz. Tavaly a Motorozz.hu oldalon valaki kiírt egy túrát, hogy motorozzuk körbe az ország határvonalát. Mivel korábban több 24 órás túraversenyen is részt vettem – szám szerint haton -, és azoknak a hangulata, atmoszférája nagyon megfogott, felmerült bennem, hogy a két ötletet valahogyan kombinálni kellene. Nos, így jött létre a 48 órás teljesítménytúra.
A 2008-2009-es telet a monitor előtt tervezgetve töltöttem, majd tavasszal nekiindultam bejárni az útvonalat. Egészen kerek kis itiner sült ki a sok munkából, így több mint 100 (!) motorral vágtunk neki tavaly május elején, hogy 48 órát motorozzunk Magyarország határai mentén. Mivel elsődlegesnek a biztonságot tartom, és nem szeretnék senkit közúti száguldozásra sarkallni, a több mint kétezer kilométeres távra nem is 48, hanem igény esetén akár 60 órát adtam (pénteken reggel 8 és vasárnap este 20 óra között kellett megtenni az utat). Természetesen jópáran megcsináltuk 48 órán belül a feladatot, mi például úgy, hogy közben két alkalommal rendesen panzióban aludtunk – ha nem is sokat.
A 2009-es túra szinte osztatlan sikert aratott minden résztvevőnél. Számos saját tollból – bocsánat, klaviatúrából – származó élménybeszámoló született: Sápi Krisztina női szemmel nézve, Gálos Csaba pedig egy komoly sérülésből éppen csak felépülve, ráadásul utassal teljesítette a távot és osztotta meg mindannyiunkkal élményeit. Talán elég, ha annyit írok: mind a ketten jönnek idén is!
Azonban nyilván nem ugyanazzal a céllal, hiszen a magyar határvonalat tavaly elég jól megismertük. Így a 2010-es évre új cél kellett. Szőllőssi László javasolta, hogy mi lenne, ha a történelmi magyar várakat látogatnánk végig? Több sem kellett, nekiláttam az unalmas téli hónapokban a tervezésnek. Kicsit több előkészületre volt szükség, hiszen itt nem csupán egy útvonalat kellett megrajzolni a térkép alapján, hanem komoly kutatómunka kellett váraink történelmét, állapotát és megközelíthetőségét tekintve is. Tavasszal pedig jött a szokásos útvonalbejárás, hiszen nekem mint szervezőnek minden helyszínen meg kellett előzetesen fordulnom. Mindezek eredményként létrejött az ITINER, amely a maga 41 oldalával egészen komoly kis iromány lett – de ezt egyelőre csak azok láthatják, akik jelentkeznek az idei megmérettetésre!
Most pedig szóljunk a 2010-es esztendő 48 órás motorozásáról is! Azok számára, akik 48 óra alatt vállalják a teljesítást, 24 várat kell felkeresniük tetszőleges sorrendben az itiner alapján, és minden várnál felelni egy kérdésre. Ezeket úgy találtam ki, hogy mindenképpen el kelljen menni a helyszínre – tehát nem feltétlen a várral, lehet hogy csupán a környékével kapcsolatos. Akik pedig kihasználják a teljes rendelkezésre álló 60 órát, nyilván 30 várat kell felkeresni, hiszen a mottó minden esetben ugyanaz: KÉTÓRÁNKÉNT VÁR EGY VÁR!
Nos, akinek van kedve (időben legalábbis) együtt motorozni velünk legalább 48 órát, még bőven jelentkezhet itt az Onroad.hu oldalon a megmérettetésre. A mai nap folyamán az eddigi jelentkezők drótposta segítségével (nem magyarul E-mailben) megkapják az itinert, azonban aki később regisztrál, az is hozzájut legkésőbb csütörtök estig. Hiszen eljött az idő, E HÉT PÉNTEKEN INDULUNK!
Cimkék:
A világon mindenhol kampányolnak a motoros balesetek ellen. A svédek nagyon érdekesen közelítették meg a kérdést.
Elolvasom »Az első sikeres próbálkozás...
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »