Amíg a pénzügyi szakemberek arról vitáznak, hogy valóban elindult-e a kilábalás a válságból, vagy a jelenleg tapasztalható újrainduló gazdasági növekedés csak egy még nagyobb krach előjele, a BMW szépen lassan minden piacon remek eredményeket ér el. Az Egyesült Államokban a tavalyi év borzalmas volt, 41 százalékos általános csökkenés mellett a BMW értékesítésének 22 százalékos visszaesésével volt a legkisebb vesztes. Azóta ez is változott, az év elején világosan látni a növekedést a „fejlett” világ legnagyobb piacán.
A brit MCIA negyedéves jelentéséből számos dolog kiderül. Például az, hogy Nagy-Britanniában az európai szinthez képest rendkívül alacsony a motorok száma, 1000 lakosra csak 22 jut (nálunk ez a szám még alacsonyabb) – magyarul a piaci lehetőségek messze nem kiaknázottak. A gazdasági válság hatására a piac is átrendeződni látszik: bár a szigetországban mindig is nagy népszerűségnek örvendtek a sportmotorok, a kisköbcentis gépek eladása jelentősen megerősödött: nyilván a pénzügyi gondok, a takarékosság miatt egyre többen választják a közlekedésnek eme hatékony és élvezetes módját. Az értékesítések bontását vizsgálva pedig kitűnik: a BMW rekorddöntő eredményeket produkált.
A brit motorpiacon az időszak szerinti összesített értékesítések száma ugyan csökkent 20 százalékkal, a BMW mégis 40 százalékos növekedést produkált. Ugyan a bajorok csak a harmadik legnépszerűbb márkának számítanak 12,6 százalékos piaci részesedéssel, mégis, az újdonságok révén jelentős előnyre tettek szert. Egyedül március elsején 380 új S1000RR talált gazdára (!), míg a negyedévben összesen 465 masina került a brit utakra – ez a BMW teljes értéksítésének 43,2 százaléka! Ki kell emelni még a túramotorok helyzetét, az R1200RT eladott 285 példánya ezt a modellt tette a legnépszerűbb túramotorrá, a K1300GT-vel pedig a BMW bezsebelte a kategória második helyezését is – így a bajorok ennek a szegmensnek a 40 százalékát lefedik. Természetesen a megújult R1200GS is szép számban fogy, az alap és Adventure modellek az értékesítési abszolút lista harmadik helyét foglalták el márciusban.
A BMW mind a mai napig őrzi presztízsmárka megítélését és árazását, az értékesítések ilyetén elsöprő növekedése ugyan kissé meglepő, de annál inkább örömteli. Remélem a többi gyártó is hasonló növekedésről számolhat be hamarosan.
Cimkék:
Maga az ötlet annyira elképesztő, hogy mindenképpen érdemes megtekinteni a végeredményt. Ilyen az, amikor valaki megvalósítja álmait.
Elolvasom »Motoros mélygarázs...
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »