Az egyik legnagyobb amerikai biztosító-szövetség, a Progressive folyamatosan regisztrálja a szerződött járművekkel bekövetkezett káreseményeket. Tekintettel arra, hogy az elmúlt három évben több mint 2.000.000 motorkerékpárra (!!!) kötöttek biztosításokat az USA valamennyi államában, adataik meglehetősen sokatmondóak lehetnek.
Nézzük táblázatos formában, mely motorkerékpároknak a legnagoybbak, illetve a legkisebbek az esélyei arra nézve, hogy eltulajdonítsák őket:
Leggyakrabban ellopott motorkerékpár-típusok | Legritkábban ellopott motorkerékpár-típusok |
1. Suzuki GSX-R sorozat | 1. Suzuki Savage |
2. Yamaha YZF sorozat | 2. BMW R1200C |
3. Honda CBR sorozat | 3. Honda Rebel sorozat |
4. Suzuki Hayabusa | 4. Honda Shadow sorozat |
5. Kawasaki Ninja sorozat | 5. Yamaha V-Star |
Talán annyira egyértelműek a fentiek, hogy magyarázni sem kell. Az Egyesült Államokban a motorkerékpár-lopásoktól leginkább a japán sportmotorok tulajdonosainak kell rettegniük, legkevésbé pedig a nem amerikai eredetű custom/cruiser modellek birtokosainak.
No de mi a helyzet a balesetekkel? Ott a következő sorrendet mutatják az adatok:
Legtöbb balesetet szenvedett típusok | Legkevesebb balesetet szenvedett típusok |
1. Suzuki GSX-R sorozat | 1. Yamaha Virago sorozat |
2. Kawasaki Ninja sorozat | 2. Honda Rebel sorozat |
3. Suzuki TLR | 3. Suzuki Savage |
4. Yamaha YZF sorozat | 4. Harley-Davidson FXR |
5. Honda CBR sorozat | 5. BMW R1200C |
Itt talán annyira sem meglepő az eredmény: a nagy teljesítményű sportgépek válnak elsősorban a balesetek szenvedő alanyaivá, míg a kisebb erővel rendelkező cirkálók a legkevésbé veszélyeztettek.
További érdekesség, hogy úgy a lopás-, mint a baleseti kockázatra nézve az Egyesült Államok 88 legnagyobb, legalább 500.000 lakossal rendelkező városát is elemzték. Logikusan azt gondolnánk, hogy minél nagyobb városban élünk, annál nagyobb mind a lopás-, mind pedig a baleset kockázata. Itt azonban egészen más a helyzet. A tanulmány szerint Honoluluban a legnagyobb a lopás veszélye, pedig ez csupán az 53. legnagyobb település a vizsgáltak között. Pontosan négyszeres a lopás kockázata, mint Chicago vagy Detroit esetében, amelyek pedig a 3. és 7. legnagyobb városok.
A baleseteket illetően még érdekesebb a helyzet: a lélekszámát tekintve mindössze 75. helyen álló Baton Rouge-ban a harmadik legnagyobb a motoros baleset kockázata az USA területén. Egy philadelphiai (ez az 5.legnépesebb metropolisz) motorosnak például 36 százalékkal kisebb esélye van balsetet szenvedni, mint norfolk-virginia beachi kollégájának, pedig utóbbi lakhelye csupán 47. a népességi rangsorban.
New York az a példa, amely azért erősíti a szabályt: a legnagyobb területű és legnépesebb nagyvárosként mindkét statisztikát illetően ott tanyázik az első helyek valamelyikén, még ha ez a dicsőség kétes is.
Cimkék:
Egy nagyon gyenge, talán első kísérletet láthatunk az egykerekezésre. Körülbelül úgy is sikerült...
Elolvasom »A képlet egyszerű. Végy egy 1400 köbcentiméteres blokkot, szerelj rá turbófeltöltőt, építs köré egy motort minőségi high-tech alkatrészekből és nevezd el egy legendás versenyzőről. Íme az Icon Sheene, amely 250 lóerőt ad le a hátsó keréken.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »