A magam részéről nagy örömmel számoltam be idén év elején a hírről, miszerint a világ leghíresebb tereprali-versenye, a Dakar visszatérhet az afrikai kontinensre. Ugyan nem az eredeti útvonalhoz és országokhoz, de legalább a földrész megfelelt volna a hagyományoknak. Akkor 50-50 százalék esélye volt, hogy ez bekövetkezik-e.
Most a szervező, az ASO már hivatalosan is elkezdte fogadni a jelentkezéseket a 2011-es megmérettetésre (március 15-től lehet nevezni). A helyszín azonban – személyes véleményem szerint sajnos – ismét Dél-Amerikában lesz. Amitől természetesen még izgalmas lesz a viadal, kemények lesznek a körülmények – a homok ott is homok -, azonban megint sok-sok európai nevező nem jut el a futamra.
Idén nem volt hivatalos magyar egység a nevezők között. Abban azért bizakodjunk, hogy jövőre lesz, és hogy egyszer talán ismét Afrikában rendezik a futamot. Arról már álmodni sem merek, hogy Dakarban érjenek célba a versenyzők!
Cimkék:
Kreatív reklám a BMW-től: a száraz számok helyett nézzük, mit is jelent a gyorsulás. Természetesen az S1000RR segítségével.
Elolvasom »A legújabb közlekedésbiztonsági pletyka sokunk rémálmát váltja valóra. Az Európai Unió közlekedési bizottsága a motorok teljesítményének korlátozását fogja tárgyalni.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »