Jövő héten kezdődik a 2010-es motorkerékpár-kiállítás Tokióban, ennek kapcsán a KTM bejelentette, hogy az expón bemutatja elektromos meghajtású modelljeit – rögtön két változatot: egy utcai supermotót, és egy terepezésre készülő cross (enduro?) gépet. Az Onroad törzsolvasói emlékezhetnek a KTM Zero 2008 októberi debütálására – nos, azóta sok víz lefolyt a közeli Salzach folyón. A KTM elektromos motorjáról tavaly hallhattunk ismét, amikor is a vállalat a pénzügyi nehézségek miatt végrehajtott első leépítések ellenére elkötelezte magát a masina megépítése és gyártásba helyezése mellett.
Hosszú hallgatás után a mostanra Freeride elnevezésű masinák a hírek szerint jövő héten kerülnek bemutatásra. A rossz minőségű képeken azonban a KTM Zerótól eltérő motorokat láthatunk. A váz sokkal inkább egy valódi terepmotoréra hasonlít, nem pedig egy pehelysúlyú elektromos masináéra, hasonló a márka különböző típusain használt WP teleszkópok alkalmazása. A kerekek is egy hagyományos, keményvonalas krosszmotort idéznek fel, elöl 21-esnek tűnő, míg hátul az SX sorozaton használt 19-esnek látszó bütykös gumik – hogy az utcai változat 17-eseiről már ne is beszéljünk. A specifikáció ilyetén változása mellett kérdéses, hogy a prototípusnál megismert adatok (90 kilogrammos tömeg, 40 perces üzemidő egy feltöltéssel) mennyire állják meg helyüket a tömeggyártás előtt álló(?) masina esetében. A KTM közleménye szerint ezek a gépek a tömeggyártáshoz közelálló prototípusok, amelyek egy éven belül a piacra kerülhetnek. Remélhetőleg a jövő héten több információt kapunk a mattighofeniektől.
Cimkék:
Részben szerelemből motorozunk, részben racionális okokból. Listánk ez utóbbiakat szedi össze.
Elolvasom »Piaci spekuláció vagy csak kiszivárgott információ? A világ a Harley-Davidson lehetséges eladásáról beszél.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »