A magam részéről hosszú ideig a helyváltoztatás bizonyos esetekben nélkülözhetetlen eszközének tekintettem csupán az autókat. Amennyiben tehettem, mindig motorral közlekedtem. Akad barátom, akinek nincs is autója, egész évben két keréken megy mindenhova. Jobban belegondolva rengeteg racionális érv szól amellett, hogy ne csupán motorozás iránti szenvedélyünk okán pattanjunk kedvencünk nyergébe. Íme a lista.
1. Sokkal kisebb a helyigényük. Nem csupán az utakon foglalnak kevesebb helyet, parkolásnál vagy otthon a garázsban is. Amenniyben kicsi a garázsod, minden további nélkül tarthatsz akár négy motort is különböző célokra.
2. Kevesebb üzemanyagot használnak fel. A kis hengerűrtartalmú, városi gépek 2-3 literrel is elmennek 100 kilométerenként – ezt egyelőre semmilyen autó nem tudja produkálni.
3. Nagyságrendekkel jobb a menetdinamikájuk. Az átlagos középkategóriás motorok is dinamikusabbak a jobb sportkocsiknál. Igaz, van négykerekű, amely felveszi a versenyt akár egy Hayabusával is, ezek azonban 10-20-szor annyiba kerülnek.
4. Alacsonyabb a bekerülési költségük. Még egy veterán, vagy igényes új motor is megvásárolható egy középszerű használt autó árából. Így magasabb színvonalú motorkerékpárt tudsz vásárolni ugyanabból a pénzből, mintha autóra költenéd.
5. Töréskár vagy felújítás esetén is kevesebb pénzzel számolhatunk: még egy idomos gépet is sokkal kevesebbe kerül átfényezni, mint a legkisebb autót is.
6. Motorozás közben közelebb kerülünk a természethez. Érezzük a növények, állatok, esetenként a mezőgazdaság illatát, többet szippanthatunk be a friss hegyi levegőből. A belső keringtetés soha nem zár el bennünket a külvilágtól. (Igaz, a Hungária Körúton ez nem biztos, hogy előnyös.)
7. A motorosok érzékei, koordinációjuk sokkal jobb, mint az autósoké. Gondoljunk bele: motort vezetni önmagában összetettebb feladat, hiszen mindkét kezünk és lábunk számos folyamatot végez párhuzamosan, a kormányzástól függetlenül. Ezen kívül egyensúlyérzékünk is fejlődik.
8. A motorkerékpárok vezetői sokkal kevesebb balesetet okoznak vezetés közbeni mobiltelefonálás miatt, mint az autósok. Kézben tartott mobillal pedig szinte soha nem láttunk még motorost!
9. A legalkalmasabb eszköz a hölgyutassal való közelebbi megismerkedésre. Hogy az intim testrészeket letapogassuk, elegendő egy intenzívet fékezni, hátunkkal máris mindent érzünk!
10. Kedves olvasók, szerintetek milyen további előnyöket hordoz a motoros közlekedés a fentieken kívül? Nektek mi lenne a lista tizedik eleme?
Cimkék:
Az otthoni szerelőpadot remekül helyettesíti egy egyszerű, de annál ötletesebb motoremelő.
Elolvasom »A KTM neve kapcsán az ember a dobhártya-szaggató, terepezésre szánt versenymotorokra gondol először. Ennek azonban hamarosan vége, úgy tűnik a KTM hamarosan elindítja elektromos motorjának gyártását.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »