Egy motoros fórumon a minap a „villantós” motorokról tárgyaltunk. Nos, a videón látható két masina –mára– kétség kívül ebbe a fajtába tartozik. Nem a megjelenésük, vagy éppen a magas áruk teszi őket azzá. Ez a képzeletbeli villantás a legtöbb embernek igazából fel sem tűnne, nem is értené, ezt csak a szakavatott közönség, mi motorosok tudjuk értékelni. Ezek a gépállatok ritkaságukkal és történelmi jelentőségükkel hívják fel magukra a figyelmet, nem státuszszimbólumok, hanem igazi modern klasszikusok, legendák.
Egy stockholmi motorkereskedés a napokban szert tett egy Honda RC30 (VFR750R) és egy NR750 motorkerékpárra, amelyek egy raktár mélyén, még eredeti gyári dobozukban vártak az életre kelésre. Szomorú, hogy valószínűleg már egyik motor sem fogja az utakat róni, a kereskedő ugyanis szalonjában fogja a őket közszemlére tenni. Mindkét motorkerékpár ritka, kis példányban gyártott kétkerekű.
A VFR750R egy a superbike versenysorozat szabályai miatt készített utcai replika volt, debütálásának évében és az azt követő évben megnyerte a bajnokságot (1989 és 1990), sokáig ez volt az a motor, amellyel a TT és endurance futamokon indultak a legjobb csapatok. A 20 évvel ezelőtti motoron olyan technikai csemegék találhatók, mint a titánból készült hajtórudak, csúszókuplung, gyorsan cserélhető fékek, big-bang gyújtásrendszer. Joey Dunlop, Carl Fogarty és Troy Corser ilyen motorral értek el jelentős sikereket a maguk korában.
Az NR 750 egy másfajta csemegét jelent, eleve kis példányszámban kívánták gyártani (300 darab készült), és inkább technológiai demonstrátor, kísérleti motor volt: bár sokan tudják, hogy ez egy ováldugattyús motor volt 32 szeleppel, az kevésbé közismert, hogy valójában ez volt a Honda ilyen irányú kísérleteinek utolsó kézzelfogható eredménye. A konstrukció nem váltotta be a hozzáfűzött reményeket, a technika nem volt semmilyen szempontból jobb, mint a hagyományos megoldások, gyártása és üzemben tartása drága volt. Az 1992-ben kiadott motor vételára saját korában is magas volt, ritkasága miatt csak tehetős gyűjtők rendelkeznek egy-egy példánnyal.
Cimkék:
Úgy tűnik az időjárás nincs tekintettel ránk motorosokra, a tavasz csak nem akar elkezdődni. Szerencsére a motorkereskedők enyhítenek kicsit a kínjainkon.
Elolvasom »Elemezze a motorkerékpár stílusjegyeit, vizsgálódjon a forma és praktikum aspektusából is!
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »