A kis francia cég 1995 óta volt jelen a piacon, 2002-ben már egyszer a megszűnés határára került, de Didier Cazeaux megvásárolta a vállalatot és a termelés folytatódott. A Voxan mindössze néhány típust gyártott, mindegyik motorjának ugyanaz a 72°-os hengerszögű, 996 köbcentiméteres, V2-es aggregát volt a szíve. A legújabb a sorban a Nefertiti lett volna, ám a modell tényleges gyártása végül nem indult be. Az egyébként is nehéz helyzetben lévő cég a hitelválság hatását szinte azonnal tapasztalta, tavaly szeptemberében csődvédelmet kértek. A helyzet azonban nem javult, januárban már esedékes volt a cég felszámolása, azonban többszöri halasztást kértek két potenciális vásárlóval (a Fortune Immobilière du Luxembourg és a Sodemo) való tárgyalásra hivatkozva. Az idő azonban lejárt, február 15-én a francia bíróság döntött a cég további sorsáról, amely teljes felszámolás. A cég körülbelül egymillió eurós vagyonát – az ingatlant, a gyártóeszközöket és néhány kész motort – elárverezik, a 12 alkalmazott új munka után kell nézzen, a márka pedig megszűnik létezni.
Cimkék:
Mostanában sokan alkotnak monitorjuk felületén különleges motorkerékpárokat. Talán mert nem tudnak motorozni a tél miatt? Itt egy újabb fantasztikus ötlet: trike, de teljesen újfajta elrendezéssel.
Elolvasom »A köztisztaság fenntartása a nagyvárosokban kemény munka. Íme egy remek segédeszköz a hatékonyabbá tételéhez!
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »