Köztudomású, hogy a francia emberek szeretik elégedetlenségüket sztrájk vagy éppen más szervett tiltakozás formájában a vezetők tudtára adni. Március 13-án, szombaton a motorosok tervezik megbénítani az ország, de legalábbis a nagyvárosok életét. Ugyan az érvényes szabályok szerint 100 lóerőnél erősebb kétkerekűt nem lehet forgalomba helyezni, a ’90-es években tapasztalt katasztrofális közlekedési helyzetet a motorok, robogók oldották meg a francia nagyvárosokban: mediterrán városokat megszégyenítő számban találkozni kis kétkerekűekkel az utakon. A motorozást többek között a francia KRESZ is támogatja: motorral lehet a járdán parkolni, a sávok közötti motorozás szintén elfogadott dolog. Hamarosan azonban már csak múlt időben beszélhetünk ezekről. A parkolásra vonatkozó szabályt már korábban megváltoztatták, most pedig a sávok közötti motorozás lehetőségét akarják betiltani a törvényhozók. Sokan az új szabályban csak egy újabb adóztatást látnak, mivel a hatalmas dugókban, illetve belassult forgalomban eddig is csak motorral lehetett érdemben közlekedni a nagyobb városokban – szabály ide vagy oda, a gyakorlat gyakorlat marad. Egy ilyen szabályozással a helyzet még rosszabbra fordulhat, hogy a bosszúságról már ne is beszéljünk. A Dühös Francia Motorosok Szövetsége (nem vicc, tényleg ez a nevük!), az FFMC március 13-ára országos tiltakozó akciót hirdetett. Felhívásukban azt kérik minden motorostól, hogy aznap az új szabálynak megfelelően motorozzanak, azaz a sávok közötti motorozás helyett foglalják el egy autó helyét a sávban.
Cimkék:
Egy sportmotor nem kerülheti el a sorsát, a hatalmas teljesítményt sokan őrültségekre használják.
Elolvasom »A környezettudatosságáról ismert országban nem véletlenül prosperál remekül egy elektromos motorokat gyártó cég. Újabb modelljüket egyelőre teljes titok övezi.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »