Azt hiszem, a Tolvajtempó című filmben hangzott el egy beszélgetés, amely szerint az ember megvehet bármilyen modern csúcsjárművet (ha megengedheti magának…), de az igazi, presztízs értékű stílusos gyöngyszemeket a régi gépek jelentik. Nem tudom, hogy ez járt-e a GIMA újraalkotóinak fejében, amikor belefogtak tervük megvalósításába: egy háború utáni motor újbóli gyártásának beindításába. A GIMA (Groupement Industriel Métallurgique l’Automobile) egy 1946-os, 125 köbcentis erőforrással szerelt motor modern újraalkotása. Ára ugyan „kissé” magasabb, mint egy korszerű, mai 125-ösé, azonban ha figyelembe vesszük, hogy mindegyik motor egyedileg, kézzel készül, a 4200 eurós összeg nem tűnik túlzónak. A masinát ráadásul Franciaországban gyártják, nem pedig egy kínai vagy indiai gyárban – a patrióta francia motorosoknak ideális választás lehet a Royal Enfield helyett, ha nosztalgikus vénájuk erősebb az átlagosnál. A motornak egyébként történelmi jelentősége is van, ez volt az első francia motorkerékpár, amelyet teleszkópokkal szereltek, valamint 1949-ben kategória-győzelmet szerzett a Bold D’Oron is. A XXI. századi, 105 kilogrammos GIMA megfelel a kor technikai és környezetvédelmi szabályozásainak, a karburátoros, négyütemű, egyhengeres, 125 köbcentis AMC aggregát 2,5 literes fogyasztása és a 14 literes üzemanyagtartály hosszú távú motorozásokhoz is ideálissá teszi – bár a masina csúcssebessége nem éri el a 90 km/h-ás tempót. A váz mérete mintha túlzó lenne a kis erőforráshoz képest, de ez sem véletlen, a cég terveiben szerepel egy későbbi 175 köbcentis változat megépítése is.
Cimkék:
Téli motorosok és izzadékony nyáriak, figyelem! Megérkezett a hűtő-fűtő motoros klíma.
Elolvasom »Hiányzik a motorozás? Ajándékra vágyunk? A holtszezonra remek ötlet lehet a motoros puzzle!
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »