A sport-túra Z6 Interact és a szupersport Racetec Interact után megérkezett a mindenes sportgumi a német gyártótól: íme az 5 zónás tapadási felülettel rendelkező Sportec M5 Interact. Az új abroncs a gyártó ígérete szerint egyesíteni fog minden olyan jó tulajdonságot, amelyet a motoros az egyik legfontosabb alkatrésztől, a gumitól elvárhat: minden körülmények között – úgy száraz, mint esős felületen – tökéletes tapadást, no meg természetesen az elődjénél hosszabb élettartamot.
Mindezen ígéretek betartása érdekében a futófelület három különböző anyagból készül, amelyeket öt, jól elkülöníthető zónában helyeztek el a mérnökök. Értelemszerű, hogy a középső rész a legkeményebb: így a hosszú, esetleg nagyobb sebeségű menetek – mint egy kiadós autópályázás – nem vezetnek azonnali gumicseréhez, miközben a futófelület oldala még sokat kibírna (magyarul nem lesz “kockás” az abroncs). A közepes bedöntések tartományában – itt használjuk legtöbbet a guminkat közúti “kanyarvadászat” során – az aszfaltra vitt erő nagyobb, de még nem maximális, ugyanakkor itt nyújtja a legtöbb visszajelzést az aktuális tapadásról az abroncs. Amikor pedig elérjük a teljes bedöntés állapotát – remélhetőleg csak pályakörülmények között – már kizárólag a maximális asztfaltra vitt tapadóerő elérése volt a mérnökök célja. Az ígéret szerint minden körülmények között 8%-kal nagyobb erőt közvetít az útra az M5, mint elődje. Természetesen a gumi a Metzelertől már megszokott 0 fokos acélradiál szerkezetre épül.
További érdekesség – bár ez valószínűleg inkább csak amolyan látványelem (amelyet nevezhetünk akár csak szemfényvesztésnek is) – a futófelület oldalán elhelyezett “majrécsík-indikátor”. Természetesen ez nem a hivatalos megnevezés, de talán így írható körül legjobban az újítás. A mérnökök ugyanis 1-től 5-ig beskálázták a futófelület oldalán, hogy milyen bedöntési szöget ért el a motoros, a gyengébbek kedvéért három kis piktogrammal is szemléltették ezt. Először egy egyenesen ülve kanyarodó motorost látunk, a 3-as szám mellett már kicsit kiteszi a térdét, az 5-ösnél pedig teljesen azon fordul el. A skála célja nyilván nem csupán az öncélúság, hanem sokkal inkább annak tudatosítása, mikor melyik szekcióját használtuk a futófelületnek, azaz mennyire aknáztuk ki az 3 különféle komponensben rejlő lehetőséget. No meg azért nyilván lesz, aki szívesen villog vele, ha már az 5-ös szám körül látható az aszfalt lenyomata…
Az új abroncs a szilika nagyobb arányú alkalmazása révén esőben, illetve alacsonyabb hőmérsékleten is jobb tapadást fog nyújtani, mint az M3-as – ígéri a gyártó. Hogy ezt a lehető legtöbb motoros meg is tapasztalhassa, a bevezetéskor a legfontosabb méretekben meg is jelenik a Sportec M5. Az első abroncs 120/701ZR17, míg a hátsó 180/55ZR17, 190/50ZR17 és 190/55ZR17 számozással lesz elérhető 2010 február 1-től – az Egyesült Államokban biztosan. A kisebb naked motorokra szánt 120/60ZR17 és 160/60ZR17 variánsok a tengerentúlon áprilisban érkeznek.
Cimkék:
A néhány héttel ezelőtti hírmorzsa után itt a következő az új FZ8 családról.
Elolvasom »Téli motorosok és izzadékony nyáriak, figyelem! Megérkezett a hűtő-fűtő motoros klíma.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »