Három évvel ezelőtt sokkolta a világot a hír: terrorfenyegetettség miatt elmarad a Dakar, a világ leghíresebb tereprali-futama! Azután a szervezők új helyszínt találtak a dél-amerikai Argentína és Chile területén. Sok fanyalgástól kísérve – hiszen a futam elvesztette tradicionális helyszínét, már csak a neve emlékeztetett Afrikára – sikerült két, meglepően sikeres összecsapást tető alá hozni a szervező csapatnak. Mind a média, mind pedig a szurkolók szinte változatlan érdeklődéssel követték a tavalyi és az idei eseményt.
A főszervező, Etienne Lavigne most mégis arról számol be, 50-50 százalék az esélye, hogy a futam marad Dél-Amerikában, vagy esetleg visszatér Afrikába.
„Argentína és Chile meglepően sikeres helyszínnek bizonyult, és mindkettőjükkel opcionális szerződésünk van a jövőre nézve. Azonban hiába voltak sikeres versenyek ezek, sajnos nagyon sok, megszokott résztvevő nem tudott elutazni rájuk a nagy távolság miatt. Most három, politikailag biztonságos ország – Tunézia, Líbia és Egyiptom – ajánlotta fel a versenyben való részvételét. Nagyon nehéz döntés lesz, amelyet azonban a következő néhány hét során meg fogunk hozni.” – mondta Lavigne.
Nos, a magam részéről nem is tudom, melyik változatra szavaznék. Így legalább Afrikában lenne a Dakar Rally. Ugyanakkor ez az Afrika nem az az Afrika, hiszen például Egyiptom eddig is szervezett tereprali-világkupa futamot, még ha az nem is kapott a Dakaréval egyező nyilvánosságot. Egyszóval az észak-afrikai lebonyolítással sem kapnánk vissza az IGAZI Dakart, de legalább minden bizonnyal szurkolhatnánk a magyar résztvevőknek. Hiszen az idei versenyen például nem képviselte senki hazánkat.
Cimkék:
Persze nem az egész cég, csak a robogókat gyártó leányvállalat. Az új név mögött megújult üzleti stratégia is rejlik.
Elolvasom »Tavaly megrendezték a híres Man-TT futamot az elektromos versenygépek számára is. Az eseményről film is készül, íme a beharangozója.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »