A több napon át tartó promóciós eseményen tegnap mutatták be hivatalosan a 2010-es Ducatit. A motor megjelenésében csak apró változtatások vannak. A tavalyi szezon végén használt aerodinamikai csomagot alkalmazták az új masinán is, amely elvileg kevésbé érzékeny a keresztszélre. A 2010-es modell is karbonszálas műanyag vázzal és lengőkarral rendelkezik, az önhordó hátsó idomot most már hat ponton rögzítik a vázhoz, ami merevebbé teszi.
A lényegi változás természetesen a burkolat alatt található, az új szabályoknak megfelelően az aggregát tartósabb kivitelű, több versenyt bír. Claudio Domenicali az új motorról nyilatkozva elmondta, hogy az erőforrás big bang gyújtási módszert alkalmaz, és fontos szerepet kap a Ducati jövőbeni fejlesztéseihez – ez alatt az utcai sportmotorokra, valamint a World Superbike-ban is használt versenymotorokra kell gondolni. A mérnökök a fejlesztésnél külön gondot fordítottak a GP9-en tapasztalt rázkódási és egykerekezési hajlam csökkentésére, ami a motoGP mai világában azt jelenti, hogy tovább finomították az elektronikát.
Maga a Wroom szolgált még egy érdekességgel, egy másik fontos olasz „exportcikk”, Rossi személyével kapcsolatban. Már tavaly is számos pletyka szólt arról, hogy a Ducati szeretné leigazolni Rossit motoGP csapatába. A csapat managmentje ezt az álláspontját a mai napig fenntartja, így Rossi megjelenése a Wroomon újra felélesztette a pletykákat. A kilencszeres világbajnok szerződése az év végén lejár, akárcsak Lorenzóé, Stoneré és Haydené, ennek kapcsán sokfolé találgatás indult el. Valójában az ok jóval prózaibb: Vale a Ferrari miatt ment a Wroomra, ugyanis újra Forma1-es autóba fog ülni. Január 21-22-én egy F2008 volánjánál a Barcelonához közeli Montmelo pályán köröz majd.
Az első videón a bemutató, maga a Ducati GP10 és Domenicali nyilatkozata (olaszul), a másodikon a versenyzők érkezése, az utolsón pedig az egyik első sajtótájékoztató részlete látható, hallható.
Cimkék:
Egy csökkenő piacon a legkisebb visszaesést produkáló cég a nyertes - legalábbis ez a logika támasztja alá a BMW "piacvezetőségét" az Egyesült Államokban.
Elolvasom »Az Ilmor aggregátfejlesztő cég összeállt a Viperrel, közösen fognak powercruisereket gyártani, főleg az amerikai piacra.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »