Korábban beszámoltunk a Scheider Electric „kihívásáról”, amelyet az OCC-hez intéztek. A Tuetulok, vagy legalábbis, akik ottmaradtak a cégnél, mostanra elkészültek a masinával. Persze a vállalkozás jó szokásához híven a komoly technikai munkát kiszervezték, a tényleges meghajtást nem is az OCC, hanem a Lawless Industries készítette. Ők eddig főként a felvonulásokon használt járművekhez készítettek elektromos hajtású önjáró alvázakat, igen tekintélyes méretekben – akár 30 méter hosszú és 4,5 méter széles monstrumokra kell gondolni.
A hibrid chopper két elektromotorral és egy hagyományos, S&S gyártmányú benzines aggregáttal rendelkezik. A Lawless által alkotott rendszer négyféleképpen működhet. A legkisebb fogyasztású módban csak az egyik 50 lóerős elektromotor hajt, a legnagyobb sebesség ebben az esetben 96 km/h. A második esetben mindkét elektromotor működik, ám így messzire nem juthatunk, az akkuk csupán mintegy 64 kilométer megtételére elegendő töltést tárolnak. A valódi hibrid avagy vegyes hajtás esetén egy számítógép a sebességtől és a terheléstől függően váltogatja az elektromotorok és a V2-es hanggép működtetését. A tűzijátékot a negyedik verzió jelenti, ekkor mindhárom motor együttesen tol, összesen 200 lóerős teljesítményt produkálva – ez azonban nincs igazán kihasználva, hiszen a kétkerekű mutáns csak 160 km/h körüli csúcssebességgel rendelkezik.
A motor készítését, a Lawless munkáját és azt, ahogy az OCC becsavarozza a meghajtást egy újabb használhatatlan showbike-ba, valamint teleaggatja a masinát mindenféle felesleges elektromos kütyüvel, az Egyesült Államokban, a Discovery Networks TLC csatornáján csütörtök este 9-től láthatja először a közönség. Kellemes (khm…) „szórakozást”!
Cimkék:
Az angol Triumph hagyományőrző kétkerekűiből is lehet vérbeli café racert építeni: íme egy csodaszép példa
Elolvasom »Sok motoros a legzordabb körülmények között sem képes feladni szenvedélyét. Még akkor sem, ha kizárólag egy chopperen tudja elképzelni magát.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »