A korábbi hírek után a Motus készítői újabb technikai részleteket árultak el motorjukról. Az alkotók koncepciójukat több száz motoros körében végzett közvélemény-kutatás után alakították ki, így nem csak néhány mérnök hóbortjáról beszélünk, hanem egy olyan motorról, amit komolyan kell venni.
A hírek szerint a V4-es, vízhűtéses erőforrás 1650 köbcentiméteres lesz, a tervek szerint 140 lóerős teljesítménnyel 7800-as fordulatnál. Az erőforrás nyomatékcsúcsa 4500-as fordulatnál 163 Nm lesz. Egy ekkora motortól ezek nem éppen rekordot döntögető számok, de nem valószínű, hogy a legtöbb motoros sokat kihasználna ebből a ménesből. A viszonylag alacsony teljesítményre magyarázat lehet a motort gyártó, eredetileg a Corvette-ekkel foglalkozó Pratt&Miller profilja, az aggregát tolórudas, hengereként két szelepes kialakítású lesz. A viszonylag egyszerű technika hosszú távon kifizetődőbb lehet a motorok tulajdonosainak és a gyártónak egyaránt. A gyártás és a karbantartás is egyszerűbb, a konstrukció pedig megbízhatóbb hosszú távon. A 90 fokos hengerszögű aggregát a motor tengelyével párhuzamosan lesz beépítve, így meglepő, hogy a tervezők lánchajtással képzelik a motort, a plusz áttétel elméletileg energiaveszteséggel jár.
A felfüggesztés európai szemnek már-már megszokott, fordított, 43 milliméteres csőátmérőjű teleszkópok elől, míg egyoldalas lengőkar hátul, központi rugóstaggal. A kerekek a szegmensben szokásos 17 hüvelykesek, így a sporttúra profilhoz illő gumikat könnyen beszerezhetik a tulajdonosok. Sok meglepetést a fékek sem jelentenek, elől 320 mm-es dupla tárcsa, négydugattyús nyergekkel, míg hátra egy 240-es tárcsa kerül egy kétdugattyús féknyereggel. Ezeket az alkatrészeket olyan élvonalbeli gyártóktól kívánják beszerezni, mint a Marchesini, Brembo, Öhlins és Michelin.
A tervek szerint 2010 első hónapjaiban elkészül az első üzemképes erőforrás, míg az év második felében már az összeszerelt prototípussal végezhetnek teszteket. A legnagyobb kihívást valószínűleg az Egyesült Államok Környezetvédelmi Hivatalának, az EPA engedélyének megszerzése fogja jelenteni – bár az ottani, motorokra vonatkozó kibocsátási szabályok az Euro 3-as norma számainak sok esetben több mint tízszeresét is megengedik. Legjobb esetben az új motor 2011-ben kerülhet gyártásba, amelyet egyelőre a gyártó maga kíván forgalmazni (értékesítési hálózat hiányában). Az alapváltozat árát a piacvezető túramotorok árszintjéhez igazítják, így a patriotizmusokról híres amerikaiaknak nem kell indokolatlanul mélyre nyúlni a zsebükbe egy hazai motorért.
Cimkék:
Checkpoint Charlie, Alexander Platz, a német Nemzeti Galéria: Berlin nevezetességei, és Julien Dupont legújabb videójának helyszínei.
Elolvasom »Mi érdekes lehet egy cipész vagy egy szabó munkájában? Semmi – hacsak nem motoros védőfelszerelést gyárt és egy élvonalbeli bajnokság szponzorának dolgozik.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »