A Triumph története cseppet sem kalandmentes. Az eredeti, 1885-ben alapított cég 1983-ban csődbe ment, majd John Bloor 1984-ben felvásárolta a márkát és a gyártás jogát, ezzel újraindítva a termelést. Bár a mai nagy versenysorozatokban nem vesznek részt, a cég olyannyira prosperál, hogy 2007-ben ez volt a legsikeresebb európai márka az Egyesült Államokban. A modern sport-, csupasz- és túramotorok mellett a Triumph eladásainak fontos részét képezik a klasszikus, a brit motorgyártás fénykorát idéző gépeik. Némelyik modell 2010-ben limitált, egyedi sorozatban is készül.
A Special Edition mechanikusan ugyanaz a motor, mint az alap Thruxton. A 7400-as fordulatnál leadott 69 lóerős teljesítmény, az 5800-as fordulatnál jelentkező 70 newtonméteres csúcsnyomaték papíron nem mutat olyan jól, mint a hasonló hengerűrtartalmú modern gépeké, de a 865 köbcentis, sorkettes, léghűtéses blokk teljesítménye bőven elegendő egy igazi café raceres motorozáshoz. A Thruxton SE esetében a váz porfestett vörös színű, az egyéb fényezésen felcserélték az alapszínt a csíkozáséval, a fehér-piros kombó ebben a formájában az angol zászlót juttatja az ember eszébe.
Bár nem retrobike, de az SE változatok kapcsán meg kell említeni ezt a modellt is. Úgy tűnik a Special Edition jelzés a színezett vázakat fogja jelenteni a Triumphnál. A még tavasszal bemutatott 2010-es Daytona 675 SE is csak a kozmetikai tuningban tér el az alapváltozattól. Aki igazi különlegességre vágyik és nem elégszik meg a sorhármas konstrukció jelentette egyediséggel, annak megfelelő választás lesz a gyöngyház-fehér alapszínű, kék vázzal szerelt Daytona SE.
A Triumph-nak jó reklámot jelentettek az ötvenes években a sebességi rekordokra való törekvéseik. A Bonneville-lel ezt a hírnevet akarta a Triumph eladásokra váltani. A motorcsalád sikere óriási volt, gyakorlatilag ez a modell hívta életre a Harley-Davidson Sportster sorozatát. A Bonneville T100 1959-ben debütált, de a ráncfelvarráson átesett 1960-as T120 sokkal sikeresebb volt. Erre a modellre emlékezik a Triumph ezzel az évfordulós masinával.
Cimkék:
Amennyiben szóba kerül a V8-as blokkal szerelt motorkerékpár, többnyire a Boss Hoss tengerentúli monstrumaira gondolunk. Pedig az európai kontinensen is építenek sorozatban ilyen gépeket!
Elolvasom »Egy motor már önmagában is veszélyes, az óriási teljesítmény kétélű fegyver lehet. Egy rakétavetővel felfegyverzett gép azonban már a hülyeség netovábbja.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »