Valljuk be őszintén, a legtöbb motoros ajka mosolyra görbül a Hyosung neve hallatán, a feltörekvő koreai márka azonban nem lebecsülendő. Gondoljunk csak bele, sok mai nagy gyártónak nem a motorkerékpárok jelentették az első termékprofilját – volt aki zongorákat, szövőgépeket, repülőgép motorokat vagy éppen kondenzátorokat készített, esetleg bicikliket vagy éppen autókat szerelt. A Hyosung a Suzuki beszállítójaként keveredett a motorkerékpárok világába, és kis gyártó létére nevét ismerik a fejlettebb motoros országokban is.
Termékpalettájukat megfontoltan fejlesztik, az idei újdonságot a radikálisan áttervezett cruiserük, a GV700 jelenti. A 647-ről 680 köbcentiméteresre emelt hengerűrtartalmú aggregát azonban meglepő módon gyengébb lett elődjénél – már ami a számokat illeti. Míg a GV650 72 lóerős teljesítményre volt képes, addig az új Aquila csak 66,1 lóerőt produkál. A maximális nyomaték is esett, a korábbi 65,7 helyett az új változat csak 62,8 newtonméteres nyomatékkal forgatja a főtengelyt. Ennek okairól sajnos nincs információnk, de elképzelhető, hogy a maximális teljesítmény helyett a koreai mérnökök az egyenletesebb teljesítmény-leadásra koncentráltak, illetve az is lehetséges, hogy a szigorú károsanyag-kibocsátási követelményeknek csak így tudtak megfelelni. 2010-ban az Aquila két gyári változatban áll a vásárlók rendelkezésre. Az alap és a Touring Deluxe csak a gyári kiegészítők listájában tér el, alapvetően mindkettő ugyanaz a klasszikus vonalvezetésű cruiser. A Touring Deluxe felszereltség olyan kiegészítőket tartalmaz, mint a szélvédő, a lábtartó trepni, az oldaldobozok, az utas-deréktámasz és a krómozott bukócső. Információink szerint az új masina 2010 májusában érkezik hazánkba.
Cimkék:
Statisztikailag nem a vadak jelentik a legnagyobb baleseti veszélyforrást, de senki sem szeretne egy őzet elgázolni. Az sem jelent védelmet, ha egy csapatban nem mi motorozunk legelöl, egy megriadt állat még a csapat közepére is beugorhat.
Elolvasom »A néhány héttel ezelőtti hírek szomorú folytatása elérkezett: a Moto Morini leállította termelést.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »