Éppen csak beszámoltunk az európai értékesítések aggasztó csökkenéséről, máris itt vannak az japán motorkerékpár gyártás és export adatai. Ha az európai értékesítések visszaesése aggasztó, a japánok helyzete kétségbeejtő. Az alábbi számokhoz sok kommentár, azt hiszem, nem szükséges.
Gyártás |
Okt-09 |
Okt-08 |
Változás |
Változás % |
<= 50cc |
6,608 |
14,885 |
-8,277 |
-55,61% |
51 – 125cc |
6,525 |
11,329 |
-4,804 |
-42,40% |
126 – 250cc |
12,198 |
20,777 |
-8,579 |
-41,29% |
250cc <= |
25,687 |
73,132 |
-47,445 |
-64,88% |
Összesen |
51,018 |
120,123 |
-69,105 |
-57,53% |
Gyártás |
Okt-09 |
|
Változás* |
Változás % |
Honda |
15,306 |
|
-17,968 |
-54,0% |
Suzuki |
12,770 |
|
-21,651 |
-62,9% |
Yamaha |
10,587 |
|
-22,089 |
-67,6% |
Kawasaki |
12,339 |
|
-7,372 |
-37,4% |
más |
16 |
|
-5 |
-23,8% |
Összesen |
51,018 |
|
|
|
Export |
Okt-09 |
Okt-08 |
Változás |
Változás % |
<= 50cc |
620 |
4,258 |
-3,638 |
-85,44% |
51 – 125cc |
4,202 |
11,669 |
-7,467 |
-63,99% |
126 – 250cc |
10,603 |
19,272 |
-8,669 |
-44,98% |
250cc <= |
25,718 |
55,503 |
-29,785 |
-53,66% |
Összesen |
41,143 |
90,702 |
-49,559 |
-54,64% |
(* – a megadott százalékos változás alapján)
Az egészben az a leginkább elborzasztó, hogy a gyártás a 26., az export a 25. egymást követő hónapban csökken, így a trend szó igencsak megalapozott. A gyártók 2009. októberében 334,12 millió dollár értékben exportálták termékeiket, ebből 229,94 volt a kész motorok és14,18 az alkatrészek értéke. Csak összehasonlításképpen, tavaly októberben az export elérte a 597,21 millió dollárt – a várható bevételek 263,09 millió dollárral csökkentek.
A viszonylag olcsó japán motorok számának csökkenése a jövőre nézve semmi jóval nem kecsegtet – hosszú távon ez a motorok számának stagnálását, majd csökkenését, valamint a fejlesztések lassulását jelenti.
Cimkék:
Örömteli látni, hogy a hollywoodi produkciókban egyre gyakrabban bukkannak fel kétkerekű masinák.
Elolvasom »Aki négyszer egymás után a elsőként válaszol helyesen, MV Agusta tollat és pendrive-ot nyer.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »