Bár a kormányzati oldalakon természetesen több napos a lemaradás, hiába a sok milliárdos fejlesztés, az MTI hírei szerint elfogadta a kormány november 25-én a kresz módosításait. Amint kikerül a hivatalos verzió is, a cikket frissítjük!
Minket leginkább a kétkerekűekre vonatkozó szabályok érdekelnek, a kerékpárosok behajthatnak az egyirányú utcába szemből, ahol ezt a tábla engedi, mivel elég keskenyek, hogy elférjenek az autó mellett (a motorok ezen a szűrőn nem mentek át…). A kétkerekűek minden fajtája előre gurulhat a piros lámpánál, amennyiben elegendő hely áll rendelkezésükre – ráadásul januártól nem csak lehet, hanem szabad is. Számunkra azonban sokkal fontosabb, hogy onnantól legálisan használhatjuk a buszsávot, a kedvező európai tapasztalatok és a sajtó folyamatos lobbija végre meghozta a várt eredményt. A motorkerékpárok menetdinamikai sajátosságaiknál fogva nem akadályozzák a buszforgalmat, ellenben a buszsáv használata számunkra extra biztonságot jelent. Itt ugyanis nem keveredünk az autósokkal, így mindkét fél számára előnyös döntés született. Ne éljünk vissza vele. A kerékpárosoknak ez lehetőség továbbra sem adott, mivel alacsony tempójukkal akadályt jelentenek a gyorsabb buszok számára. Gyakorló kerékpárosként ezt alá tudom támasztani, nincs is félelmetesebb a magas padka és a busz közötti 40cm-en egyensúlyozni a gödrök között, akár 30km/h fölött.
Az új lehetőségek új felelősséget és veszélyt is jelentenek. A buszsáv legális használata mindannyiunknak előnyös érthető okokból, ne éljünk vissza lehetőséggel. A veszélyeket pedig sokan ismerjük, akik eddig is igénybe vettük a védett területet, ahol lehet. Az autósok jellemzően nem néznek jobbra sávváltáskor, és biztosan kell jó néhány hónap, amíg nem csak öngyilkosjelölteknek néznek minket a külső sávban. Néhány, magát szabályosnak vélő sofőr csak az utolsó pillanatban fékez és rántja el a kormányt, ha jobbra akar fordulni, keresztezve a buszsávot, rájuk különösen kell figyelni. Az Ikaruszok ontják az olajat magukból, a buszsáv esőben sokkal csúszósabb lehet, mint az úttest többi része, valamint a nagyobb terhelés miatt a gödrök, nyomvájúk is gyakoribbak. A Rákóczi úton jelenleg is két olyan gödör van a nyomvájúban, ami képes elnyelni egy robogó kerekét.
Mindenesetre izgatottan várjuk a hivatalos híreket is, amikből kiderülhetnek az olyan fontos részletek, hogy a BUSZ jelzésre motorral is el lehet-e indulni, vagy meg kell várni a zöldet (valószínűleg igen, különben feltartanánk a buszokat, de én már régen vizsgáztam kresz-ből)?
Cimkék:
Nehéz dolog új motorról szóló pletykáról írni, azonban az FZ8-ról kötelességünk néhány szót ejteni.
Elolvasom »Magyar motoros nem indul a 2010-es dél-amerikai Dakaron, ellenben hölgyek és a Jincheng igen, ez utóbbi két kínai motorossal a nyergében.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »