Az MV Agusta többszörösen is nehéz helyzetben van. Tíz éve kifejlesztették a világ legszebb sportmotorját, majd nakedjét, amit azóta sem nagyon sikerült felülmúlni. Az új modelljeik is gyönyörűek, akár a Brutale-ról, akár az F4 1000-ről van szó, de a fejlesztés bátortalan volt, így ma már izgalmasnak nem nevezhetőek motorjaik. Az EICMA-n az egyik legszebb stand az övék volt, érzésünk szerint ez azonban már inkább szólt a potenciális új tulajdonosoknak, mint a nagyközönságnek. Az MV Agusta tavaly nyáron lett a Harley tulajdona, akkor – még a válság beköszönte előtt pár hónappal – hatalmas közös terveket szőttek, aminek egyik eredménye a két megújított modell, de az igazán nagy durranás elmaradt. Az akkori vételár 110 millió dollár volt összesen, ma valószínűleg ennél jóval kedvezőbb áron hozzá lehet jutni a céghez, ráadásul frissített modellekkel. Az MV eladását alig egy hónapja jelentették be, most az is kiderült, hogy a milánói BNP Paritast bízták meg a megfelelő vevő felkutatásával és a folyamat levezénylésével. Ez jó döntésnek tűnik, ugyanis az MV-nek két lehetősége van: hazaszeretet és büszkeség védjegye alatt olasz üzletemberek megveszik maguknak, vagy valamilyen óriási ázsiai gyártó kirakat márkája lesz, mint korábban a Benelli. Bár az MV Agusta újabb erős vetélytársat kapott a piacon a BMW révén, azért az nem kétséges, hogy a jelenlegi ezres sportomotorok közül melyik kerülne be a nappaliba. Az olaszok szerencséjére ez a piac nem csak a teljesítményről, hanem a megjelenésről is szól, így van esély a márka fennmaradására.
Cimkék:
A tavaly bemutatott koncepció után idén már megvásárolható az automatikusan sötétedő vizor.
Elolvasom »Milyen lenne egy MP3 egy 197 lóerős blokkal? Igazi drift masina, mint a kanadai T-Rex, ami a legjobb mókának tűnik a motorozás után...
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »