Néhány éve a magyar motorosok között nagy felháborodást váltott ki a gépjárműadó szabályzásának megváltoztatása. A teljesítmény után fizetendő gépjárműadó a motorosokat hátrányosan érinti, hiszen egy mai modern utcai középkategóriás motor is 80-100 lóerős teljesítménye jelentős plusz anyagi terhet ró gazdájára. Bár a teljesítmény alapú adózás elterjedt Európában, a hollandok most az EU normák miatt egy új adózási rendszerrel próbálkoznak. A minap hallottam a rádióban a hírt, mi szerint a hollandok ezentúl a megtett kilométerek után fognak adózni. Jellemző a magyar tömegtájékoztatásra, hogy az autókra vonatkozó szabályzás mellett egy szó sem esett a motorosokról – azok ugyanis adómentesen lesznek használhatók.
A szabályozás lényege, hogy egy korlátozott GPS eszközzel, amely nem tárol más adatot, csak a gépjármű mozgásából eredő megtett távolságot, rögzítik a járművel megtett utat. Így a teljesítmény vagy éppen a jármű tömege helyett annak használata után kell fizetnie a tulajdonosnak (jelenlegi tervek szerint 0,03 €/km az adó mértéke). Ezzel kívánják ösztönözni a lakosságot, hogy minél kevesebbszer használják autójukat, rövid távolságok megtételére más közlekedési módot válasszanak, ezáltal csökkentve a károsanyag kibocsátást. Akarva-akaratlanul a holland törvényhozók a motorosok számának növekedését érhetik el, az adómentesség miatt sokan ugyanis valószínűleg motorra fognak ülni. A megnövekedett számú (kezdő) motoros viszont a több motoros baleset veszélyét is magában hordozza: remélhetőleg a holland motorosok jobb döntéseket fognak hozni a közlekedésben, mint a holland motoros rendőrök.
Cimkék:
Sajnálatos hírt kell közölnünk, Miklós bá’ otthon lábadozik egy baleset után, idén nem kap senki ajándékot.
Elolvasom »Többször írtunk már Julien Dupont-ról, aki az év során számos nagyvárosban motoros huligánkodott. A senkit nem veszélyeztető városi bohóckodásokból elkészült a videó.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »