Túlzott technikai fejlesztést ne várjon senki, a Shadow nagy általánosságban véve sem az a motor, amely a legújabb technikai fejlesztések technológiai demonstrátora lenne. Az RS sokkal inkább egy, a mindennapokban jól használható klasszikus stílusú motor, mely számos, mára elterjedt technikai megoldást ötvöz költséghatékony formában. A külsőséget a tervezők nemes egyszerűséggel intézték el, a motor kizárólag metálszürke színben rendelhető. A króm mérsékelt használatával és a hagyományos küllős kerek alkalmazásával ezt a témakört le is zárhatjuk.
Persze a 746 köbcentiméteres, vízhűtéses, 52 fokos hengerszögű V2-estől blokktól se várjunk semmi radikális újítást. Az új, befecskendezés motor alapvetően a kisebb fogyasztásra (gyári adatok szerint bő négy liter 100 kilométerenként) és a mindennapi használatra lett belőve: a 45 lovas szerény ménes 5500-as fordulaton dübörög a lábak között, maximális 62 Nm-es forgatónyomatékát már 3250-es fordulaton leadja a masina. Ez a teljesítmény egyébként láncon jut a hátsó kerékhez: olcsó és jól bevált módszer. Ehhez a szerény teljesítményhez, és a 229 kilogrammos tömeghez túlzott fékrendszer sem szükséges. Az első keréken egy szimpla 296 mm-es tárcsa, míg a hátsón egy hagyományos 180-as dobfék gondoskodik a lassításról. A lábaknál maradva meg kell említsük, hogy ez nem a klasszikus értelemben vett cruiser, mint az alapmodell, vagy annak „custom” változata a Spirit – ezen a paripán nem „terpeszben” kell lovagolni. A lábtartók, a kormány és az üléspozíció a kényelmes használatra lettek tervezve, valahol egy mai csupasz hatszázas és a klasszikus értelemben vett cruiser között. Az ülésmagasság 737 mm, a szabad magasság 155 mm, az utánfutás 123 mm, míg a tengelytávolság 1569 mm. A felfüggesztés nem a magyar utakra lett tervezve, a hagyományos teleszkópok rugóútja 118 mm, míg az öt fokozatban állítható előfeszítéssel ellátott hátsó rugóstagok 90 mm-es maximális kitéréssel rendelkeznek.
A motor a cikk írásakor még nem szerepelt a Honda magyar oldalán, de várhatóan ennek a változatnak is kettő millió forint körül lesz ára, akárcsak közvetlen rokonainak – ha valakinek tetszik ez a stílus, és a motorozás élménye fontosabb, mint egy „csopperen” feszíteni, megfelelő társra lel az RS-ben.
Cimkék:
Haverral még nyáron gurultunk egy picit lightosan.
Motorok: Aprilia Af-1 Futura 50/80
Aprilia Rs 50 Extrema
Simson Star
A 2009-es év arany betűkkel fog bekerülni a Yamaha történetébe, számos bajnoki győzelme miatt. Az iwataiak megosztják sikerüket a rajongókkal, három szerencsés motoros most megnyerheti a gyorsasági motorok replikáit.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »