A képeket elnézve először arra gondoltam, hogy ez a sisak egy szkafanderhez jobban illik, mint egy motorhoz. A buborékszerű, jó kilátást biztosító vizor persze nagyon hasznos, mégis, a fehér-szürke fényezéssel inkább tűnik egy űrruha részének, mint egy motoron kötelező védőberendezésnek. A Newmax nevű céggel kooperációban készülő sisakok szíjfeszítőjükkel és persze a Brembo név használatával próbálnak tért nyerni a telített piacon. Első pillantásra egy átalakítható sisaknak tűnik, de valójában két héjszerkezetről beszélhetünk, egy teljesen zárt és egy nyitott, robogós sisakról. A különbség csak az álrész megléte (vagy nem megléte), egyébként azonosnak tekinthető a két védőeszköz.
Igazi újdonságot a sisak rögzítő szerkezete jelent. A szíj eleve nagyobb méretű (3 centiméter széles), mint a jelenleg elterjedt sisakok hasonló alkatrésze. A rögzítési megoldás eddig nem terjedt el, ha kísérletezett is bármelyik gyártó ilyennel, nem kapott nagy publicitást. A megoldás persze a kényelemérzetet hivatott javítani, akárcsak a szíj selymes tapintású, bőrbarát anyaga. A sisak napközbeni többszöri fel- és levételével jelentős idő megy el, és különben is annyira zavaró az egész procedúra, hogy a Brembo kénytelen bevezetni ezt az újítást. A megoldás lényege, hogy az autók biztonsági övéhez hasonló szíjfeszítőt használnak (Automatic Fit Belt), így a szíj ki- illetve becsatolása helyett egy gombnyomással rögzíthető a sisak a fejünkön. A szarkazmust félretéve az ötlet valóban jónak tűnik, szivesen kipróbálnám.
Mind a zárt, mind a nyílt sisak műanyagból készül. A vizor egységesen 2 milliméter vastag, keményített (karcálló), UV szűrős polikarbonát. A zárt sisak (B-tech) tömege 1350 gramm, a nyílt (B-jet) pedig 1050 grammal húzza viselője fejét.
Kedves olvasók, Te használnátok ilyen zárszerkezetű sisakokat?
Cimkék:
A részletekben és a sziluettekben már otthon vagytok. Lássuk, átláttok-e a ködön! Melyik motort ábrázolja a kép?
Elolvasom »Tavaly a Peugeut Párizsban két hibrid járművet mutatott be. A luxus sportcoupé hibrid autó mellett a HYmotion3 nekünk, motorosoknak, sokkal érdekesebb volt.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »