Élő adásunk az esti élménybeszámolóval lezárult. Köszönjük a figyelmeteket! Alszunk.
Sajnos váratlanul megszakadt a WiFi elérés legutóbbi közvetítésünkkor. Az anyag többi részét hamarosan megnézhetitek feltöltött videó formájában. Mivel a hotelban biztos van internet, 22 órakor (remélem addigra hazaérünk) szívesen tartunk egy kis élő élménybeszámolót. Ti kérdeztek a hozzászólásokban, mi válaszolunk élőben. Ha nem, akkor meg alszunk…
A mai nap (legalábbis eddigi) legnagyobb meglepetése a BMW soros, hathengeres fejlesztése, amely első bejelentkezésünk nyitótémája volt. A motor nem összeeszkábált koncepciónak, hanem szériaérett változatnak tűnik, persze igazándiból a sorhatos erőforrás számít különlegességnek. A blokk nyilván egyebek mellett a legnagyobb túramotor, az LT utódjában is dolgozni fog, a bajorok védjegyének számító sorhatos járáskultúra és nyomatéközön minden bizonnyal a Gold Wing méltó ellenfelévé teszi a leendő gépet. A sajtótájékoztatón mindössze annyit tudtunk meg, hogy a soros hathengeres erőforrás rövidesen szériamotorban is elérhető lesz.
Jó pár leleplezés még hátra van, az élő adásban a KTM modelljeit csak ponyva alatt mutattuk. A Suzuki standon nem láttunk 400-as Gladiust, amely az egyik legérdekesebb modell lehet gyakorlati oldalról, bár az ő sajtótájékoztatójuk is hátra van. Reméljük, délutánra előrukkolnak valamivel, egyelőre csupán egy 200 köbcentiméteres Burgmant fedeztünk fel náluk – amely a lökettérfogatot leszámítva mindenben megegyezett a 125-ös változattal.
A Honda és a Yamaha sajnos nincs jelen a kiállításon.
Jelen van viszont elképesztő mennyiségű kínai robogó, motorkezdemény és behatárolhatatlan közlekedési eszköz. Nem akarom lelőni a poént, van két „csoda” amitől a hasatokat fogjátok majd a röhögéstől, az élő adásban ezeket mindenképpen szeretnénk bemutatni. Sajnos általános kép, hogy egy-egy pavilonon belül akad egy vagy két európai gyártó, amelyeket csupa kisebb kínai kiállító vesz körül, egymáshoz erősen hasonló „termékekkel”. A távol-keleti ország gyártóinak standjait egyébként becsukott szemmel sétálva is felismerjük: olyan műanyag-illatot (vagy inkább szagot?) árasztanak a kiállított járművek, hogy az egészen elképesztő.
A kiállításon látszólag nyoma sincs a gazdasági problémáknak, a már említett hiányzókat leszámítva mindenhol hatalmas és csillogó standokat látunk, lelkes nézőket és kiállítókat. A valóság sajnos azonban közel sem ennyire rózsás, hiszen a Buell stand inkább csak emlékkiállítás, az MV Agusta modelldömpingje pedig már egy új befektetőnek szól, ugyanis a gyártás állítólag már leállt és a gyár erősen új tulajdonost keres. A nagyobb márkáknál az új modelleket már az elmúlt hetekben megismertük, mára tulajdonképpen csak a BMW, KTM és Husqvarna mutat be igazi újdonságokat.
Más a helyzet a kínai robogók piacán, a számtalan gyártó standján sorakoznak az eddig ismeretlen modellek, többségük technikailag több tíz évvel az európai konkurencia mögött, így sokszor csak azért állunk meg egy-egy standon, hogy mosolyogjunk a KTM Duke lámpás 125-ösön, vagy elképesztően primitív quadokon. Sokan riogatnak a kínai úthengerrel, de néhány ismertebb márkán kívül még nem jelentenek veszélyt az európai márkákra, sokkal inkább valószínű, hogy csendben felvásárolják azokat, mint pár éve a Keeway a Bennellit, az MV-nél sem kizárt, hogy egy eddig ismeretlen gyártó tulajdonába kerül a felhalmozódott tudás. Ugyanakkor azt sem felejtjük, hogy a zöld sarokban, az elektromos motorok között erősebb a jelenlétük, mint az megszokott, számukra talán ez a jövőbeli növekedés záloga.
Sajnos a Wi-Fi jel erőssége igencsak változó, így második bejelentkezésünkkor ott állunk majd meg, ahol van térerő. Ez azt is jelenti, hogy kihagyások lesznek (mint az elsőben is voltak), lehet, hogy a playert néha újra kell indítanotok.
Véget ért első bejelentkezésünk. A visszajelzések alapján sikeresnek mondható. 16 és 18 óra között már rutinosabban, és az érdekesebb dolgok bemutatásával és összefoglalásával jövünk újra.
A nap első sajtótájékoztatóján igazi meglepetést mutatott be a BMW. Élő közvetítés 11 órakor.
Csúsztunk. Első bejelentkezés 11 órakor!
Sikeresen elfoglaltuk a hotelszobánkat. Bergamóban vagyunk, holnap kisbusszal megyünk a kiállításra, ami elvileg 10-kor nyit. Ez egyelőre kissé furcsa, mert az első sajtótájékoztató is erre az időpontra van kiírva. A fix programok alább olvashatók, ezekről szeretnénk közvetíteni, de a program majd holnap konkretizálódik, amelyről itt adunk hírt.
10.00 BMW
10.30 HUSQVARNA
13.30 KTM
14.20 DUCATI ENERGIA Spa (Spa??)
14.45 KYMCO
15.00 PEUGEOT
15.30 PIAGGIO
16.00 MOTO GUZZI
16.30 APRILIA
17.00 SUZUKI
Cimkék:
Augusztusban beszámoltunk a motorépítő világbajnokság idei győzteseiről. Az egyik gyöngyszemet egy patinás európai pályára is kivitték alkotói.
Elolvasom »A streetfighterkedés mára a motorozás egy létjogosultsággal és lelkes rajongótáborral rendelkező ágává nőtte ki magát. Íme a legújabb Mad Max stílusú rekord.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »