Ha eltekintünk „felelős vezetőink” törekvéseitől, amelyek a közlekedési balesetek, a sérülések és halálesetek csökkentését tűzik zászlajukra, akkor is azt kell mondjuk, a baleset megelőzésnek fontos szerepe van. Lehet ezt viccesen, absztrakt formában, elrontott kabaréval, brutális módon vagy éppen naturalista képsorokkal illusztrálni.
Most Mick Doohan, az egykori 500-as motoGP kategória ötszörös bajnoka is elmondja ezt az üzenetet. Lehet, hogy néhány önjelölt utcai versenyzőnek éppen ez a leginkább érthető mód. A Dél-Ausztrália Motorbaleset Bizottság megbízásából készített videó a fenti kategorizálás szerint az abszurd stílusba sorolandó. A gyorsasági motorversenyek csúcsát jelentő motoGP néhány bukásához montíroztak a készítők olyan akadályokat, amivel a versenyzők ugyan nem, de mi közúti motorosok gyakran találkozhatunk az utak mentén. Egy-egy buszmegálló, utcai szemetes, pad, telefonfülke vagy éppen egy másik jármű egy esés során halálos veszélyt jelenthetnek a balesetet szenvedő motorosnak. Doohan üzenete egyszerű: ha ilyenek között kellett volna versenyeznie, valószínűleg már rég halott lenne.
Cimkék:
Jövő hét hétfőn (11.09-én) kezdődik a milánói kiállítás, amelyről élő videó adás keretében is beszámolunk.
Elolvasom »Mindenkiben más kép él egy ideális utcai motorról, annak technikai paramétereiről, képességeiről és persze megjelenéséről. A CR&S Duu valószínűleg legtöbbünk számára messze áll az ideálistól.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »