Persze mondhatjuk, hogy Indiában csak elvétve akad egy-egy Enfield, és a legtöbb motor 125-150 köbcentis. Nos ez igaz, de ha megnézzük a francia adatokat, az is látható, hogy a csigaevőknél is többségben vannak a nyolcad literesek. Akárhogy is, India majd’ egy kontinensnyi ország, a világon 11 emberből kettő Indiában él. Ekkora lakosság mellett nem csoda, hogy hatalmas mennyiségű kétkerekű gépjárművet értékesítenek a szubkontinensen. A legszebb az egészben, hogy a napjaink pénzügyi válságága miatt ez a piac nemhogy visszaesne, vagy éppen stagnálna – ellenkezőleg, az eladott motorok száma drasztikusan nőtt.
A reklámjairól elhíresült Bajaj írd és mond, 51%-kal több motort értékesített mint 2008 hasonló időszakában. Számszerűleg ez 249.974 kétkerekű eladását jelenti a tavalyi 165.477-tel szemben. Európai szemmel kicsit hihetetlen, de ezek az adatok csak egyetlen hónapra, októberre vonatkoznak! A Honda helyi értékesítési mutatói mondhatni stagnálnak, még 1%-kal sem nőtt az eladott aranyszárnyas gépek száma: mindössze 354.156 masinát tudtak eladni a tavaly októberi 352.499-cel szemben. A számomra ismeretlen TVS Motor eladásai kissé szerényebbek, de még így is hihetetlen mennyiségű motort adnak ebből a márkából is, 117.101-ről 131.029-re (+12%) növelték eladásaikat az októberi hónapban.
Az indiai piac legnagyobb részét jelenleg valóban a kismotorok adják, és valószínűleg ez még hosszú ideig így lesz, de előbb utóbb az Európában szokásos nagymotorok is el fognak terjedni, talán ezért is igyekszik oda olyan sok ismert gyártó.
Cimkék:
10 érv, hogy miért nem jó döntés zárt sisakban motorozni. Ne keress kifogást, mi tálaljuk!
Elolvasom »Ez nagyobb falat, mint ez előző kérdés. Nagyon kíváncsi vagyok, kinek sikerül először megfejteni!
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »